Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningstressfraktur i metarsalben
You need to log in to create posts and topics.

Hej! Är ny här på forumet och önskar få tips råd kring min skada. Jag springer mellan 6-8 mil i veckan och vill tillbaka till löpningen så fort som de är möjligt. Jag har en förmodad stressfraktur i metarsalben 2 eller 3 och är beordrad löpvila men får cy

Angående skor, så är det initialt viktigt att ha en sko där sulan inte är mjuk=foten böjer sig. Det har alltså inget med instabiliteten i skon( i en MBT-sko så blir det väldigt liten rörlighet i mellanfotsbenen)
Men ganska (=klart minskad smärta) är det d

Jag hade för något år sedan flertalet stressfrakturer i min ena fot. Tror det var totalt 4 st (läkaren undrade hur jag överhuvudtaget kunde gå normalt).

Jag fick börja med att använda skor med en stum sula (träskor) överallt (även inne) de första 8 vecko

Försök att få en rönkentid. "Förmodad" låter vagt.

Vatten+cykel är i dagsläget nog de bästa träningsformer du kan göra på oavsett ifall du har en stressfraktur eller ej. Var bara noga och lyssna på kroppen hur den reagerar så du inte förvärrar något. Fö

Så mbt skor är alltså bra? Finns nämligen en liknade sko som heter "Joya", en vinter sko, med rullsula som är hård. Har varit på röntgen, den visade inget, men ska tillbaka på ny röntgen om 1 vecka. Men baserat på mina symtom så tror läkaren det. Själv är

Som du beskriver låter det liknande besvär jag själv hade, jag var dock inte till någon läkare. Orsaken var antagligen att jag fortsatte springa med smärta några kilometer efter att jag landat riktig illa på en sten. Foten svällde upp på de ställen du bes

Tack för alla svar!!

Tänkte på det här med träskor.. Vart köper man det? Och är det träskor med "sten hård" sula då som gäller?

Här tex
http://www.tessamimmiclogs.se/

A och O är att helt undgå löpning

Det är helt stum sula. Mina hade sulor i trä.