Quote from Guest on 14 October 2012, 16:14Hej,
Jag behöver lära mig hur jag kan stretcha fötterna, vilket tydligen är otroligt viktigt vid löpning. Framförallt undersidan av fötterna ska stretchas noggrannt när man har fått problem med ömma fötter.
Har aldrig stretchat mina fötter, utan bara re
Hej,
Jag behöver lära mig hur jag kan stretcha fötterna, vilket tydligen är otroligt viktigt vid löpning. Framförallt undersidan av fötterna ska stretchas noggrannt när man har fått problem med ömma fötter.
Har aldrig stretchat mina fötter, utan bara re
Quote from Funbeat user on 14 October 2012, 16:24"vilket tydligen är otroligt viktigt vid löpning"
Det finns fortfarande ingen forskning som kan bevisa att stretchning hjälper. Vi är många som helst undviker det och inte upplever något problem med det. Som Anton Krupicka sagt om sin egen stretchning i
"vilket tydligen är otroligt viktigt vid löpning"
Det finns fortfarande ingen forskning som kan bevisa att stretchning hjälper. Vi är många som helst undviker det och inte upplever något problem med det. Som Anton Krupicka sagt om sin egen stretchning i
Quote from Funbeat user on 14 October 2012, 16:58och sedan är det många som gör det med positivt resultat.
och sedan är det många som gör det med positivt resultat.
Quote from Funbeat user on 14 October 2012, 17:09Inga erfaranheter av streching av fötterna.
Massera med golfboll, sitta och rulla foten över bollen, har jag dock hört att man kan roa sig med och med positiv effekt. Främst om det är plantar-fashian du har besvär med?
Inga erfaranheter av streching av fötterna.
Massera med golfboll, sitta och rulla foten över bollen, har jag dock hört att man kan roa sig med och med positiv effekt. Främst om det är plantar-fashian du har besvär med?
Quote from Elias Engqvist on 14 October 2012, 17:47Stretching hjälper bara på samma sätt som sockerpiller!
(Och precis som sockerpiller inte är bra för diabetiker är inte stretching bra för överrörliga)
Stretching hjälper bara på samma sätt som sockerpiller!
(Och precis som sockerpiller inte är bra för diabetiker är inte stretching bra för överrörliga)
Quote from Funbeat user on 14 October 2012, 19:05Började krampa i fötterna när mitt sällskap var på väg till bilen efter dagens Hässelbylopp, fick tipset att stretcha mot en lyktstolpe (fot mot stolpen med tårna uppåt och hälen mot marken). Efter 15-20 sekunder drar du höften mot stolpen och stretchar l
Började krampa i fötterna när mitt sällskap var på väg till bilen efter dagens Hässelbylopp, fick tipset att stretcha mot en lyktstolpe (fot mot stolpen med tårna uppåt och hälen mot marken). Efter 15-20 sekunder drar du höften mot stolpen och stretchar l
Quote from Elias Engqvist on 14 October 2012, 19:06ok, jag backar 2cm. stretching hjälper mot kramp - fast det är knappt stretching, men att dra ut muskeln som krampar brukar stoppa krampen.
ok, jag backar 2cm. stretching hjälper mot kramp - fast det är knappt stretching, men att dra ut muskeln som krampar brukar stoppa krampen.
Quote from Catharina Brattlin on 14 October 2012, 19:08Normalt sett stretchar jag aldrig någon kroppsdel oavsett löpt distans. Min kropp verkar inte ha nåt behov av stretching.
Men, när jag hade en plantar fasciit gick jag på sjukgymnastens råd, att töja plantar fascian försiktigt varje dag efter att ha kavl
Normalt sett stretchar jag aldrig någon kroppsdel oavsett löpt distans. Min kropp verkar inte ha nåt behov av stretching.
Men, när jag hade en plantar fasciit gick jag på sjukgymnastens råd, att töja plantar fascian försiktigt varje dag efter att ha kavl
Quote from Funbeat user on 14 October 2012, 22:35Stretchar efter varje träning , det är vad min kropp behöver . 🙂
Stretchar efter varje träning , det är vad min kropp behöver . 🙂
Quote from Bjarne Lewin on 15 October 2012, 09:42När man gör excentriska tåhävningar känns det som att fötterna även stretchas.
Annars kan man stretcha fötterna genom att sitta som under en kampspirtshälsning:
BILD:http://bfbabes.blogg.se/images/2011/12345-006_130097984.jpg
Fast man ska ha fötterna
När man gör excentriska tåhävningar känns det som att fötterna även stretchas.
Annars kan man stretcha fötterna genom att sitta som under en kampspirtshälsning:
BILD:http://bfbabes.blogg.se/images/2011/12345-006_130097984.jpg
Fast man ska ha fötterna