Quote from Guest on 14 May 2007, 09:54Hej!
Jag känner att jag dålig på det här med stretching. Jag har precis "upptäckt" joggning/löpning, och insett vilken bra motionsform det verkligen är!
MEN, jag har problem efteråt. Får oerhört ont i alla muskler, särskilt då ben. Det jag gör nu är baksi
Hej!
Jag känner att jag dålig på det här med stretching. Jag har precis "upptäckt" joggning/löpning, och insett vilken bra motionsform det verkligen är!
MEN, jag har problem efteråt. Får oerhört ont i alla muskler, särskilt då ben. Det jag gör nu är baksi
Quote from Gabriella Säfström on 14 May 2007, 10:04Kul att du börjat springa!
Stretching är bra för att motverka skador då man tränar kontinuerligt. Effekterna av stretching debatteras men om muskler och senor sträcks ut kan förslitningar undvikas. Då man tränar ökar ju muskelmassan och om man inte stretc
Kul att du börjat springa!
Stretching är bra för att motverka skador då man tränar kontinuerligt. Effekterna av stretching debatteras men om muskler och senor sträcks ut kan förslitningar undvikas. Då man tränar ökar ju muskelmassan och om man inte stretc
Quote from Urban Nilsson on 14 May 2007, 10:44Dessa gör susen för mig. Yoga är också ett generellt tips för löpare.
http://www.marathon.se//news/article.cfm?ThemeId=190
Dessa gör susen för mig. Yoga är också ett generellt tips för löpare.
Quote from Funbeat user on 14 May 2007, 10:59Daniel!
Tack! Det var precis det jag var ute efter! Jag klippte och klistra in i word direkt och skrev ut!! Jättebra! Och jag sparade marathon.se i favoriterna och ska gå tillbaka och läsa mer sen. Såg bla kom igång schema, det passar mig som är liite för
Daniel!
Tack! Det var precis det jag var ute efter! Jag klippte och klistra in i word direkt och skrev ut!! Jättebra! Och jag sparade marathon.se i favoriterna och ska gå tillbaka och läsa mer sen. Såg bla kom igång schema, det passar mig som är liite för
Quote from Funbeat user on 14 May 2007, 12:00Jag brukar varva stretching med yoga efter löppass. Yoga är väldigt bra för löpare som allroundträning. Tror jag har läst nån artikel om det i Runners World men lyckas inte hitta var... Nån som vet?
Jag brukar varva stretching med yoga efter löppass. Yoga är väldigt bra för löpare som allroundträning. Tror jag har läst nån artikel om det i Runners World men lyckas inte hitta var... Nån som vet?
Quote from Urban Nilsson on 14 May 2007, 12:32Det var ett gammalt nummer från 2006 tror jag.
Det var ett gammalt nummer från 2006 tror jag.
Quote from Therese Woodhill on 14 May 2007, 12:59Strechövningar som du efterlyser är ju för höftböjar musklen den som får benet frmåt och uppåt i löpsteget. Jag brukar köra en variant av övning 3 eller 4 i länken nedan. Jag sätter händerna vid det främre benet(på varsin sida) och trycker höften som är i
Strechövningar som du efterlyser är ju för höftböjar musklen den som får benet frmåt och uppåt i löpsteget. Jag brukar köra en variant av övning 3 eller 4 i länken nedan. Jag sätter händerna vid det främre benet(på varsin sida) och trycker höften som är i
Quote from Funbeat user on 14 May 2007, 16:29Jag tror att Yoga är bra generellt också. 🙂
Jag har ju knäproblem och min sjukgymnast sa att Yoga var riktigt bra för att försiktigt stärka knät (är ju övningar att stå på ett ben bland annat). Och även hjälpa resten av kroppen.
Jag tror att Yoga är bra generellt också. 🙂
Jag har ju knäproblem och min sjukgymnast sa att Yoga var riktigt bra för att försiktigt stärka knät (är ju övningar att stå på ett ben bland annat). Och även hjälpa resten av kroppen.
Quote from Funbeat user on 14 May 2007, 19:12Tack allihop för era svar!!
Nu har jag bra grund till min stretching, och yoga är något som jag ibland utövar, men har svårt att få till tiden. Jag vill ha absolut tystnad för att kunna få till det, och det är sällsynt i vårt hus 😀
Tack allihop för era svar!!
Nu har jag bra grund till min stretching, och yoga är något som jag ibland utövar, men har svårt att få till tiden. Jag vill ha absolut tystnad för att kunna få till det, och det är sällsynt i vårt hus 😀