Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelStyrkepröven ?
You need to log in to create posts and topics.

Är det någon som har cyklat det och överlevt och kan berätta ?
Speciellt jämföra med Vättern.
54 mil, kör man det non-stop eller vilar man eller ?

Non-stop. Har inte kört det men en titt på längden och banprofilen säger "så långt ifrån Vätternrundan man kan komma"
En kompis till mig körde den 2003 och har skrivit en bra artikel om loppet.
http://www.adielsson.se/cykling/motionslopp/styrkeproven.htm

Detta är adressen till en norsk klubb som har flera olika lag med olika tidsmål

http://www.sportsklubbenrye.no/forum/index.php

Bästa tiden deras förstalag haft är 13:28:48 vilket ger en snitthastighet på 40,1 km/h, helt sjukt

Lycka till

Körde för en massa år sen, relativt otränad, cirka 100 hundra mil i benen innan.

Kom fram på lite över 20 timmar (22?).

Jag och medcyklist åkte upp i husbil med chaufför. Vi betalade för loppet och löste en engångslicens på plats i Trondheim - jag tror

Tack för era svar. Ja, jag funderar på det. Vet inte varför, men det är något sjukt i frestelsen att se hur mycket man pallar... Jag måste dock komma ned i min matchvikt innan men det är det våren är till för...

Det tråkiga är ju bara att man offrar den

Sjukt - inte det minsta lilla.

Det lär dig hur du och din kropp fungerar.
Du får motion och tappar några kilo.
Du sätter dig i en ny, ovan position och utvecklas som människa.
Listan kan göras mycket längre...

Sjukt? Snarare ett friskhetstecken, en hel

Att pressa sig och ha ett mål att arbeta mot är helt grymt. Om inte annat så kan man ju säga "nästa år skall jag köra XX och för att fixa det så skall jag köra/göra XX i år". Mål is the shit.

I know, I know 🙂
Två år sedan körde jag det racet med måstyrd träning, då mot Vättern och det fungerade kanon.
Förra året körde jag mållöst och då gick det inget bra... vikt upp igen och annat skit.

Skulle vara kul som sagt att testa gränsen.... Skull

Kör hårt!!

Verkar helt sinnessjukt! Jag skulle behöva närmare en vecka på mig för en sån "runda"!