Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelStyrkepröven ?
You need to log in to create posts and topics.

Tack Rasmus !!! Äntligen någon som speglar den reaktion jag kommer få från mina vänner..!!! haha
Jag tror dock inte du behöver en vecka så tränad som du verkar vara...
Det är nog bara att nöta på. Man har faktiskt 40 timmar på sig som maxtid. Mer än 30 be

Inte en vecka i effektiv cykeltid, naturligtvis, men mer än 12-13 mil i taget klarar jag inte. För tillfället är jag nästan lika otränad som när jag precis hade börjat cykla våren 2005.

Klart att det är genomförbart. Man får justera fart och så efter sin kapacitet bara så att man håller hela vägen, precis som vanligt.

Rasmus - det är därför man skall F Ö R B E R E D A sig innan... 😉

Det handlar inte särskilt mycket om orken sett till kondition (det löser man ju enkelt genom att cykla långsammare, stoppa ofta och äta och dricka rejält), utan om kroppen i övrigt. Efter fem timmar är min kropp inte i särskilt gott skick längre. Oavsett

Ni två borde köra tandem så du kan vila emellanåt.

de är klart att du kan träna upp dig razz.

De flesta orkar mer än vad de tror. Och kan självklart bygga upp sig. Men man måste inte älska långdistans ;).

Norge är ett grymt häftigt land att cykla i vad gäller vyer och natur. Och backar :-). Ingen ska behöva dra sig för att åka dit. Men en upplän

Detta loppet kommer jag cykla någon gång. Men de går veckan efter vättern och jag vet inte hur min kropp återhämtar sig. Men när jag väl bestämmer att köra de så blir de ingen "satsning" på vättern.

>bygga muskler samtidigt som man vill behålla eller minska vikten,
>det är i stort sett omöjligt, i alla fall utan "hjälpmedel".

Okej? Jag gick ner en herrans massa kilon när jag tränade som mest. Och är på gång att göra det igen. Och det helt utan "hjä