Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelStyrkepröven ?
You need to log in to create posts and topics.

Du får betydligt mer för pengarna på Styrkeprøven. Dessutom slipper du VR:s livsfarliga startupplägg.

För mig som inte varit där - vad menar du med livsfarligt startupplägg?

Jonas, haka på mig och brorsorna på Jotenheimen istället, så kör vi Styrkepröven nästa år. (H)

>För mig som inte varit där - vad menar du med livsfarligt startupplägg?

Syftar på att de snabbaste väljer att starta sist för att kunna köra när det är ljust och varmt, och därför måste köra om massor av långsammare cyklister som startar tidigare för at

Ja, det förstår jag. Det löser man ju lämpligast genom att dela upp VR i två delar. En dag för alla rejsare, exempelvis lördag, där ingen startar i mörker, och där maxtiden är kanske 10 timmar eller nåt sånt.

Dag två börjar redan på lördag kväll när de f

Ja VR borde ju ha ekonomi för en sådan lösning. Frågan är vad alla andra som vill använda vägarna tycker.

I tid räknat skulle det i så fall bli ca 10 timmar till, men i praktiken lite mindre eftersom det inte blir lika många startgrupper på den "långsamma" dagen. Dessutom har jag en känsla av att de som cyklar snabbt inte påverkar trafiken lika mycket.

Sen v

Släpp alla kl 2:45 med MC-polis före och dra rep i Jönköpimg 9:00, Karlsborg 15:00, Hammarsundet 18:00.

Jag har googlat lite efter Jotunheimen men hittar ingen bra länk...
har du någon bra länk ?

http://www.kondis.no/index.php?akt=sykkel
+ alle norske ritt i 2009