Quote from Guest on 24 June 2010, 10:21Styrketräna höfterna lär ju va bra för att förebygga löparknä bl a.
Men vad kan man göra för övningar för höften? Gärna som man
kan göra själv hemma!
Styrketräna höfterna lär ju va bra för att förebygga löparknä bl a.
Men vad kan man göra för övningar för höften? Gärna som man
kan göra själv hemma!
Quote from Susan Hartley on 24 June 2010, 10:31Det är framförallt gluteus medius, men även gluteus minimus och maximus som du ska stärka. På www.exrx.net finns många bra övningar beskrivna.
Mest handlar det om benlyft à la Susanne Lanefelt med tån pekandes utåt för att komma åt gl. medius, samt enbe
Det är framförallt gluteus medius, men även gluteus minimus och maximus som du ska stärka. På http://www.exrx.net finns många bra övningar beskrivna.
Mest handlar det om benlyft à la Susanne Lanefelt med tån pekandes utåt för att komma åt gl. medius, samt enbe
Quote from Funbeat user on 24 June 2010, 12:39Behöver också tips, men jag skulle gärna vilja ha bilder på övningarna, eller länkar till bilder på dem! Blir så mycket lättare då 🙂
Behöver också tips, men jag skulle gärna vilja ha bilder på övningarna, eller länkar till bilder på dem! Blir så mycket lättare då 🙂
Quote from Catharina Brattlin on 24 June 2010, 12:45Det går att söka på u-tube. Jag hittade flera bra övningar där. 🙂
Det går att söka på u-tube. Jag hittade flera bra övningar där. 🙂
Quote from Susan Hartley on 24 June 2010, 12:46Fast jag tycker att det blir så mycket enklare om jag slipper googla fram bilder. 🙂
Fast jag tycker att det blir så mycket enklare om jag slipper googla fram bilder. 🙂
Quote from Funbeat user on 24 June 2010, 12:49Tack Sylvia - har hittat några på youtube - enkel & bra!
trevlig midsommar!
Tack Sylvia - har hittat några på youtube - enkel & bra!
trevlig midsommar!
Quote from Catharina Brattlin on 24 June 2010, 12:57Youtube äger när det gäller att få övningar till olika muskler. Där ser man ju tydligt hur övningarna ska utföras. Skönt att slippa gissa sig till det, tycker jag.
Har hjälpt mig mycket, kan jag säga. 🙂
Youtube äger när det gäller att få övningar till olika muskler. Där ser man ju tydligt hur övningarna ska utföras. Skönt att slippa gissa sig till det, tycker jag.
Har hjälpt mig mycket, kan jag säga. 🙂
Quote from Funbeat user on 24 June 2010, 13:32Jag kan rekommendera denna sida:
http://www.bodybuilding.com/exercises/finder/lookup/filter/muscle/id/14/muscle/glutesDär finns 300+ övningar för hela kroppen, med eller utan redskap/vikter.
Jag kan rekommendera denna sida:
http://www.bodybuilding.com/exercises/finder/lookup/filter/muscle/id/14/muscle/glutes
Där finns 300+ övningar för hela kroppen, med eller utan redskap/vikter.
Quote from Catharina Brattlin on 24 June 2010, 13:35Tack Ari! 🙂
Läggs till mina övriga braiga styrketräningslänkar.
Tack Ari! 🙂
Läggs till mina övriga braiga styrketräningslänkar.
Quote from Funbeat user on 24 June 2010, 13:36Det kan man aldrig ha för mycket av:-).
Det kan man aldrig ha för mycket av:-).