Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

12

Det ena behöver väl inte utesluta det andra? Man kan träna teknik när man simmar och även lägga in nåt eller några pass styrketräning i veckan. Teknik är viktigt, men för att orka upprätthålla rätt teknik så krävs det styrka och uthållighet.

Rehabband är perfekt för axlarna! (H)

@Rikard. Trots att man ber om tips om vad man kan träna när man inte är i vattnet så kommer folk ändå säga att man ska träna simning 😉

Men givetvis kan styrketräning på land vara nyttigt. Träna de muskler som används mest dvs. bål, rygg, axlar, bröst, b

Jonas, det jag syftade på var att han behöver INTE bli starkare. Däremot träna på att använda musklerna i vattnet. Dels för att få till tekniken som är viktig och dels för att kunna träna på att använda musklerna utan att kunna få syretillsättning som man

Jag tror det ligger mycket i det du säger Nicklas. Jag känner också att jag storknar relativt snabbt när jag simmar och att det känns som att jag inte får nog med syre. Men man känner att man efter ett tag får bättre syreupptagningsförmåga av simning, nä

12