Quote from Guest on 7 August 2011, 22:57Har anmält mig för att köra VR2012 i en SUB8, gjorde min första VR detta året på 8:46 med 180mil i benen före.
Hur mycket mer träningmil på landsväg tror ni det krävs för att klara SUB8 i en grupp på ca 30 pers?
Nu känns formen bra och körde förra veckan
Har anmält mig för att köra VR2012 i en SUB8, gjorde min första VR detta året på 8:46 med 180mil i benen före.
Hur mycket mer träningmil på landsväg tror ni det krävs för att klara SUB8 i en grupp på ca 30 pers?
Nu känns formen bra och körde förra veckan
Quote from Funbeat user on 7 August 2011, 23:07Va?
Va?
Quote from Funbeat user on 7 August 2011, 23:33Det låter som en bra plan! Men se till att få minst 300mil i benen innan Vättern, med 2-3 pass på 17-20mil styck.
Det låter som en bra plan! Men se till att få minst 300mil i benen innan Vättern, med 2-3 pass på 17-20mil styck.
Quote from Funbeat user on 8 August 2011, 08:38Lars, vad grundar du dina teorier på? Att behöva kräma på 300 mil för sub 8 låter i de värsta laget. Ärligt talat.
Lars, vad grundar du dina teorier på? Att behöva kräma på 300 mil för sub 8 låter i de värsta laget. Ärligt talat.
Quote from Funbeat user on 8 August 2011, 09:18Om du tränar för Vättern så är det rimligt att träna 3-4 cykelpass per vecka, om varje pass är mellan 8-12mil så får du ihop ca 30-40 mil per vecka. Tränar du den mängden i 10 veckor så är du uppe på ca 300mil 🙂
Givetvis så är det bra att lägga in inter
Om du tränar för Vättern så är det rimligt att träna 3-4 cykelpass per vecka, om varje pass är mellan 8-12mil så får du ihop ca 30-40 mil per vecka. Tränar du den mängden i 10 veckor så är du uppe på ca 300mil 🙂
Givetvis så är det bra att lägga in inter
Quote from Funbeat user on 8 August 2011, 10:12Jag skulle satsa på att få åtminstone 300 mil riktiga cykelmil i kroppen under de tre senaste månaderna inför VR.
Träna fokuserat. Antingen riktigt långa pass i lägre intensitet, eller kortare men i gengäld stenhårda pass. T.ex. kan du rikta in dig på in
Jag skulle satsa på att få åtminstone 300 mil riktiga cykelmil i kroppen under de tre senaste månaderna inför VR.
Träna fokuserat. Antingen riktigt långa pass i lägre intensitet, eller kortare men i gengäld stenhårda pass. T.ex. kan du rikta in dig på in
Quote from Funbeat user on 8 August 2011, 11:04Ett trevligt tips är att åka på nån resa söderut i April-Maj. Då ramlar milen på, man kanske kör i berg vilken ger mycket styrka och det är en härlig upplevelse. Det finns resor med flera olika bolag till Mallorca, Italien, Spanien, Portugal etc
Ett trevligt tips är att åka på nån resa söderut i April-Maj. Då ramlar milen på, man kanske kör i berg vilken ger mycket styrka och det är en härlig upplevelse. Det finns resor med flera olika bolag till Mallorca, Italien, Spanien, Portugal etc
Quote from Funbeat user on 8 August 2011, 11:05Lär dig sitta på hjul så klarar du dig med 100 mil.
Lär dig sitta på hjul så klarar du dig med 100 mil.
Quote from Funbeat user on 9 August 2011, 22:30Isac;
Om du andra Teorier om träningsupplägg så skulle det vara intressant att höra dom!!
Om du ifrågasätter mitt uppläg så kan du väll backa upp med ett alternativt Upplägg!!
Eller är du bara ute efter att klanka ner på andra, för att verka Tuff??
Isac;
Om du andra Teorier om träningsupplägg så skulle det vara intressant att höra dom!!
Om du ifrågasätter mitt uppläg så kan du väll backa upp med ett alternativt Upplägg!!
Eller är du bara ute efter att klanka ner på andra, för att verka Tuff??
Quote from Funbeat user on 9 August 2011, 23:30300mil före VR verkar kämpigt men närmare 200-250 kan jag nog hinna få ihop.
Isac: Ska du köra med Bikebrothers SUB8?, skönt med förningarna i förra veckans måndagstur men jag missade suget på slutet :´( och blev lämnad av dig, LC och några till. Det får
300mil före VR verkar kämpigt men närmare 200-250 kan jag nog hinna få ihop.
Isac: Ska du köra med Bikebrothers SUB8?, skönt med förningarna i förra veckans måndagstur men jag missade suget på slutet :´( och blev lämnad av dig, LC och några till. Det får