Quote from Guest on 25 November 2009, 20:57Jag hittade ett kanske inte helt lagligt motmedel mot alla aggressiva bilister som heter 1 Watts blinkande lampa.
De verkar så upptagna med att klura ut vad blixtljuset härrör ifrån så de står hellre kvar än kör ut.
De som i möte med mig visade tecken
Jag hittade ett kanske inte helt lagligt motmedel mot alla aggressiva bilister som heter 1 Watts blinkande lampa.
De verkar så upptagna med att klura ut vad blixtljuset härrör ifrån så de står hellre kvar än kör ut.
De som i möte med mig visade tecken
Quote from Funbeat user on 25 November 2009, 21:07"http://www.clasohlson.se/Product/Product.aspx?id=137097712"
Sitter batterierna i lamphuset eller måste man släpa med sig nåt mer?
mvh /Jesper
"http://www.clasohlson.se/Product/Product.aspx?id=137097712"
Sitter batterierna i lamphuset eller måste man släpa med sig nåt mer?
mvh /Jesper
Quote from Funbeat user on 25 November 2009, 21:09De sitter i lamphuset.
De sitter i lamphuset.
Quote from Funbeat user on 25 November 2009, 21:11Verkar ju jättebra, det får bli en sväng förbi på vägen till jobbet i morn
Verkar ju jättebra, det får bli en sväng förbi på vägen till jobbet i morn
Quote from Funbeat user on 25 November 2009, 21:17Hoppas du får samma da erfarenheter som jag! (t+)
Hoppas du får samma da erfarenheter som jag! (t+)
Quote from Funbeat user on 26 November 2009, 10:30Läste nåt nån gång om en polismans uttalande om blinkande ljus, det ska tydligen vara reserverat för att signalera fara. Men det är ju inte farligt för en bilist att köra på en cyklande människa så det är inte tillåtet med blinkande ljus på cykel.
Jag är
Läste nåt nån gång om en polismans uttalande om blinkande ljus, det ska tydligen vara reserverat för att signalera fara. Men det är ju inte farligt för en bilist att köra på en cyklande människa så det är inte tillåtet med blinkande ljus på cykel.
Jag är
Quote from Funbeat user on 26 November 2009, 21:24Gör om, gör rätt. Klart ljus ska det vara. Blinkande är för rejv och gående.
Gör om, gör rätt. Klart ljus ska det vara. Blinkande är för rejv och gående.
Quote from Funbeat user on 26 November 2009, 21:30Man får väl komplettera det vanliga fasta ljuset med en sån där lampa, att göra cykeln lite julfin med blinkande ljus kan väl ingen polisman med hjärtat på rätta stället ha nåt emot!
Man får väl komplettera det vanliga fasta ljuset med en sån där lampa, att göra cykeln lite julfin med blinkande ljus kan väl ingen polisman med hjärtat på rätta stället ha nåt emot!
Quote from Funbeat user on 26 November 2009, 22:02om man monterar blinket på cykeln blir det nog böter eller i vart fall en reprimand för att blinka utan att vara utryckningsfordon men om man i stället fäster blinket på cyklisten så kanske det funkar...
om man monterar blinket på cykeln blir det nog böter eller i vart fall en reprimand för att blinka utan att vara utryckningsfordon men om man i stället fäster blinket på cyklisten så kanske det funkar...
Quote from Funbeat user on 26 November 2009, 22:35Man kan nog räkna med en tillsägelse och eventuellt böter. Det ska vara fast sken på cykeln.
Men det kanske det är värt om man slipper bli överkörd.
Man kan nog räkna med en tillsägelse och eventuellt böter. Det ska vara fast sken på cykeln.
Men det kanske det är värt om man slipper bli överkörd.