Quote from Funbeat user on 26 November 2009, 22:48Hva...? er det ulovelig med rød blinker bak på sykkelen i Sverige. I Norge er det "nesten påbutt". Og takk og lov for det, føler meg mye sikkerere med det, selv mitt på dagen. Og serlig nå når solen står lavt.
Hva...? er det ulovelig med rød blinker bak på sykkelen i Sverige. I Norge er det "nesten påbutt". Og takk og lov for det, føler meg mye sikkerere med det, selv mitt på dagen. Og serlig nå når solen står lavt.
Quote from Funbeat user on 27 November 2009, 00:05Numera får man väl ha blinkande lysen, fast minst 200 blink/minut måste det vara.
/Fredrik
Numera får man väl ha blinkande lysen, fast minst 200 blink/minut måste det vara.
/Fredrik
Quote from ellen olsson on 27 November 2009, 00:12Epileptikerna jublar...
Epileptikerna jublar...
Quote from Funbeat user on 27 November 2009, 00:12sry, långsam av mig...
sry, långsam av mig...
Quote from Funbeat user on 27 November 2009, 01:03Det är mycket möjligt att det är ändrat. Jag fick en tillsägelse för 5-6 år sen när jag cyklade med blinkande lyse.
Det är mycket möjligt att det är ändrat. Jag fick en tillsägelse för 5-6 år sen när jag cyklade med blinkande lyse.
Quote from Funbeat user on 27 November 2009, 06:50Kör själv med en fast lampa på styret och en blinkande på vänstar gaffelbenet, en fast på sadelstolpen och en blink på ryggan. Kör "nästan" varje dag mellan hemmet o jobbet dryga milen, möter ca 15 cyklister T.o.r och kan säga att den som man möter med bl
Kör själv med en fast lampa på styret och en blinkande på vänstar gaffelbenet, en fast på sadelstolpen och en blink på ryggan. Kör "nästan" varje dag mellan hemmet o jobbet dryga milen, möter ca 15 cyklister T.o.r och kan säga att den som man möter med bl
Quote from Funbeat user on 27 November 2009, 07:04En cykel med blixtljus och blixtlås vore perfekt.
En cykel med blixtljus och blixtlås vore perfekt.
Quote from Funbeat user on 27 November 2009, 07:14bak får det blinka rött eller rättare sagt flimra men annars får det inte blinka på cykeln
bak får det blinka rött eller rättare sagt flimra men annars får det inte blinka på cykeln
Quote from Funbeat user on 27 November 2009, 07:16ett problem med blinkande lyse som brukar framföras är att visst syns det men det är svårt att avgöra på vilket avstånd
ett problem med blinkande lyse som brukar framföras är att visst syns det men det är svårt att avgöra på vilket avstånd
Quote from Funbeat user on 27 November 2009, 11:02Frågan om trafikmiljön också, ett tiotal eller fler (hundratal) blinkande cyklister på väg hem i utspridd flock till/från "bruket", universitetet eller stans skolor, klockan halv åtta eller fyra på eftermiddagen ... ser man då t ex blinket på ett vägarbet
Frågan om trafikmiljön också, ett tiotal eller fler (hundratal) blinkande cyklister på väg hem i utspridd flock till/från "bruket", universitetet eller stans skolor, klockan halv åtta eller fyra på eftermiddagen ... ser man då t ex blinket på ett vägarbet