Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

12

Hej,

Håller på och utvärderar Funbeat (rolig tjänst!) istället för SportTracks och testade idag första gången att importera ett MTB-pass från min ForeRunner. När jag studerar grafen kan jag se min puls mot klättrade höjdmeter etc, så datan verkar finnas

Ingen som vet..?

Funktionen finns inte på funbeat.... Tyvärr.

...å andra sidan så är det bara barometrisk höjdmätning som duger. 🙂

Bara för att det inte är perfekt betyder det inte att det inte är av värde!

Hehe, helt rätt Anna. Jag har provloggat när jag åkt lift några gånger och det stämmer väldigt bra med verkligheten faktiskt. Helt klart tillräckligt bra för att mäta och följa upp.

jo Anna det är faktiskt precis vad det betyder tyvärr... min garmin hade nästan tredubbla höjdmeter jämfört med Lidingöloppets officiella siffror och då tycker jag tyvärr klockans höjdmeter är helt utan värde!

Saknar också denna funktion, väldigt intressant att följa med faktiskt. Fast det kanske inte alltid är så exakt. Tycker mig ha märkt att det faktiskt visar ganska rätt när det faktiskt finns höjdskillnader, medan när man kör på plattlandet kan det visa li

Det trevliga vore om Funbeat kunde göra elevation correction som man gör i Sporttracks. Men det är ju ett inte obetydligt jobb.

För löpning och liknande situationer, helt värdelöst, ja. Men för utförsåkning kan den nog ge en del i alla fall.

Kan man få elevationsdata korrigerad mot en databas så kan det bli betydligt bättre, men det beror på elevationsdatats kvalitet och terränge

12