Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

12

Tycker min Edge 500 brukar summera väldigt bra, blir sällan särskilt stor skillnad om man korrigerar t.ex. på Garmin Connect. Telefonen är inte lika bra (man den har ju ingen barometrisk mätare). Jag bytte nyss från Endomondo till Funbeat när android-appe

Och Edge 500 har barometrisk mätning, så det borde inte behöva korrigeras heller.

Vid småkuperad terräng mäter den ganska fel. Jämförelsemätningar med höjdangivelserna i fjällen var dock ganska bra, ca 10 m fel. Vilket är lite i fjällvandringssammanhang, men mycket på ett LL.

Jag använder inte höjdmeterloggningen vid platt cykling, utan primärt i alperna och större berg - och då tycker jag som sagt att det blir tillräckligt konsekvent/rätt för att använda som mätvärde. Dessutom säger ju inte tempo och medelpuls/maxpuls något s

Jag efterlyste denna funktion för ett par år sedan, instämmer att det är konstigt att den inte finns. I vissa avseenden är antal höjdmeter till och med mer intressant än distansen.

Jag har däremot löst det genom att skriva in antalet höjdmeter i fältet f

Bra tips Ylva, det ska jag prova. Fast jag tror inte jag kan summera det i min Garmin 305, så då måste jag ladda in det i SportTracks/Garmin Connect för att se summan först?

Tur man har POLAR.

Fredrik: Kan du inte se det i klockan?

Har inte hittat det, summerat alltså. Bara aktuell höjd?

12