Quote from Guest on 11 January 2012, 18:14Hej,
Håller på och utvärderar Funbeat (rolig tjänst!) istället för SportTracks och testade idag första gången att importera ett MTB-pass från min ForeRunner. När jag studerar grafen kan jag se min puls mot klättrade höjdmeter etc, så datan verkar finnas
Hej,
Håller på och utvärderar Funbeat (rolig tjänst!) istället för SportTracks och testade idag första gången att importera ett MTB-pass från min ForeRunner. När jag studerar grafen kan jag se min puls mot klättrade höjdmeter etc, så datan verkar finnas
Quote from Funbeat user on 11 January 2012, 18:24Ingen som vet..?
Ingen som vet..?
Quote from Funbeat user on 11 January 2012, 20:46Funktionen finns inte på funbeat.... Tyvärr.
Funktionen finns inte på funbeat.... Tyvärr.
Quote from ellen olsson on 11 January 2012, 20:51...å andra sidan så är det bara barometrisk höjdmätning som duger. 🙂
...å andra sidan så är det bara barometrisk höjdmätning som duger. 🙂
Quote from Funbeat user on 11 January 2012, 20:55Bara för att det inte är perfekt betyder det inte att det inte är av värde!
Bara för att det inte är perfekt betyder det inte att det inte är av värde!
Quote from Funbeat user on 11 January 2012, 23:13Hehe, helt rätt Anna. Jag har provloggat när jag åkt lift några gånger och det stämmer väldigt bra med verkligheten faktiskt. Helt klart tillräckligt bra för att mäta och följa upp.
Hehe, helt rätt Anna. Jag har provloggat när jag åkt lift några gånger och det stämmer väldigt bra med verkligheten faktiskt. Helt klart tillräckligt bra för att mäta och följa upp.
Quote from Funbeat user on 12 January 2012, 10:15jo Anna det är faktiskt precis vad det betyder tyvärr... min garmin hade nästan tredubbla höjdmeter jämfört med Lidingöloppets officiella siffror och då tycker jag tyvärr klockans höjdmeter är helt utan värde!
jo Anna det är faktiskt precis vad det betyder tyvärr... min garmin hade nästan tredubbla höjdmeter jämfört med Lidingöloppets officiella siffror och då tycker jag tyvärr klockans höjdmeter är helt utan värde!
Quote from Funbeat user on 12 January 2012, 10:21Saknar också denna funktion, väldigt intressant att följa med faktiskt. Fast det kanske inte alltid är så exakt. Tycker mig ha märkt att det faktiskt visar ganska rätt när det faktiskt finns höjdskillnader, medan när man kör på plattlandet kan det visa li
Saknar också denna funktion, väldigt intressant att följa med faktiskt. Fast det kanske inte alltid är så exakt. Tycker mig ha märkt att det faktiskt visar ganska rätt när det faktiskt finns höjdskillnader, medan när man kör på plattlandet kan det visa li
Quote from Funbeat user on 12 January 2012, 10:51Det trevliga vore om Funbeat kunde göra elevation correction som man gör i Sporttracks. Men det är ju ett inte obetydligt jobb.
Det trevliga vore om Funbeat kunde göra elevation correction som man gör i Sporttracks. Men det är ju ett inte obetydligt jobb.
Quote from Funbeat user on 12 January 2012, 10:54För löpning och liknande situationer, helt värdelöst, ja. Men för utförsåkning kan den nog ge en del i alla fall.
Kan man få elevationsdata korrigerad mot en databas så kan det bli betydligt bättre, men det beror på elevationsdatats kvalitet och terränge
För löpning och liknande situationer, helt värdelöst, ja. Men för utförsåkning kan den nog ge en del i alla fall.
Kan man få elevationsdata korrigerad mot en databas så kan det bli betydligt bättre, men det beror på elevationsdatats kvalitet och terränge