Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Hej på er!

I Garmin Training Center på "Totals-fliken" kan man se det akumulerade antalet höjdmeter under sitt pass (även fallmeter).
Så här:
BILD:www.bluepixel.se/hojdmeter.jpg

Kan man få fram detta även i SportTracks, i så fall hur?

Jag kör elevation

Jag har "stigande" som en kolumn i ST. Det är väl detsamma som akumulerad höjd?

Om du högerklickar på kolumnraden får du upp inställningar för tabell och kan klicka i vilka kolumner du vill lägga till.

Tack för ditt svar Anders.

Jag får det till att vara högsta samt lägsta punkt under passet.
Detta är inte riktig vad jag är ute efter.

T.ex. i passet där min Garmin Traning Center-bild kommer ifrån säger ju total stigning 266m samt total nedför 253m. De

Hänger inte med riktigt.

Tittar jag på ett 8 km pass i ST som har stigande 125 m (ca lika mkt nedför) och samtidigt tar upp höjdprofilen i nedre fönstret är min högsta punkt under passet 55m över havet och som lägst ca 5 m över havet.

Hmm, konstigt. För jag är 100% säker på att summan stigning var mer än 30 meter. En tur upp för backen var 30 meter...gjorde nog 10 sådanna intervaller.

Nåja, jag får snoka vidare. tack för ditt svar i alla fall.

/R

Hallå, det är jag igen. 😀

Jag kollade på min logg från Lidingöloppet och där står det 794,5m och det kan ju stämma.

Kan vara nått knas på loggningen från just detta pass.

Elevation correction-plugin i ST stämmer inte alltid. Jag har en runda där höjdkurvan säger 40 meter mellan lägsta och högsta punkt, men total stigning anges till 20 meter. Nånting är knas!

Sen skall man alltid ta höjdsiffrorna från Garmin med en stor nypa salt.

Har för mig att LL har en ackumulerad höjd på ca 550 m enligt arrangören.
Utan ST och elevation correction kan det dock bli 2000m istället.

Krister: När jag paddlat kajak har SportTrack några gång antytt att jag befunnit mig en bra bit över vattnet, i synnerhet när jag paddlat nära land. Jag tror mig dock inte varit uppe på land och paddlat, det borde jag ha märkt.

Jag kollade då i ST, det f

Man behöver ändra vad som är gränsen för plan mark också. Default är 2% eller nåt. Om man inte ändrar kommer bara ackumulering för det som ligger utanför +-2% med. Tror lägsta man kan sätta in är 0.1% eller likande, och då får man med det mesta i alla fal