Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelSuper Brevet Scandinavia
You need to log in to create posts and topics.

Super Brevet Scandinavia är ett brevetlopp med start i Fredrikshamn i Danmark och målgång i Kristiansand i Norge. Sträckningen är inte fastlagd ännu.

Någon idé om hur lång sträckan blir? Det går ju inte att cykla hela vägen eftersom man inte får cykla över bron Kbh-Malmö. Kortaste vägen är till Hirtshals och sedan färja till Kristiansand, men då blir det ju bara runt 5 mil, vilket verkar på tok för kor

En snabb googling leder til denna hemsida:

http://www.superbrevetscandinavia.dk/

Det är färja Helsingör-Helsingborg som gäller. Sen cyklas det genom Sverige och Norge till slutstation Kristiansand. 120 mil på max 90 timmar.

Jag har inte kört själv men

Smart upplägg där det finns en färja som tar 3:15 mellan målet i Kristiansand och starten i Danmark. Sen är det ju en bit kvar tillbaks till Sverige om man ska åt det hållet.

Vá? Det är väl vanlig randonée, stämpling på i förvägt utvalda orter inom givna time-slots. Någon färja mellan Hirtshals och Kristansand är aldrig inblandad överhuvudtaget.

Att målet är i Kristiansand är ett issue. Det är alltid ett issue när start - och

Jag menar att lopp som går från A till B tenderar att vara krångliga logistiskt, speciellt om man har tagit sig 120 mil mellan dem. Att det är så förhållandevis kort mellan start och mål och att det dessutom finns en färja där - det är smarta i det här up

Aha - du menade så 🙂

Ja det är en onödigt lång omväg om du frågar mig 😉

Sen är det bara någon mil från Hirtshals till hjörring och därifrån går tåg till köpenhamn/malmö. Behövs faktiskt ingen bil alls 🙂

Blir nog inget för min del nästa år, men låter som ett riktigt bra alternativ till PBP 🙂

Som det ser ut på tidigare kart

Hmm, finns det någon bil/lastbil som tar eventuell packning från A till B? Det är ju lite bökigt att åka från t.ex. Stockholm ner till A, lämna vanliga kläder och cykelväska mm, cykla till B för att på något sätt ta sig tillbaka till A för att hämta upp s

Den listige ställer bilen i Lerdiket och tar båten till Fredrikshamn.