Quote from Guest on 13 March 2011, 18:39Har nu lagt ned x antal timmar på att bygga mig den lättaste lampan jag kunnat tänka mig.
Ljusstyrkan ligger på åtminstone 700 lumen (900 om man får tro tillverkaren av dioden). Lampan drar 2800 mA vid full effekt och som strömförsörjning använder jag 3
Har nu lagt ned x antal timmar på att bygga mig den lättaste lampan jag kunnat tänka mig.
Ljusstyrkan ligger på åtminstone 700 lumen (900 om man får tro tillverkaren av dioden). Lampan drar 2800 mA vid full effekt och som strömförsörjning använder jag 3
Quote from Funbeat user on 13 March 2011, 18:49Vad kostade delarna?
Blir den varm?
Vad kostade delarna?
Blir den varm?
Quote from Funbeat user on 13 March 2011, 20:17Jag kör på en Led Lenser H7R, den ger i jämförelse med den tidigare nämnda lampan ganska svagt ljusflöde med sina 170Lumen.
Den väger ~120gram med batteripacket, jag tycker den lyser riktigt riktigt bra.. fullt tillräckligt att löpa med på natten i en mö
Jag kör på en Led Lenser H7R, den ger i jämförelse med den tidigare nämnda lampan ganska svagt ljusflöde med sina 170Lumen.
Den väger ~120gram med batteripacket, jag tycker den lyser riktigt riktigt bra.. fullt tillräckligt att löpa med på natten i en mö
Quote from Funbeat user on 14 March 2011, 16:06@Simon:
Jag tycker din lampa ser ut att vara väldigt bra och smidig, vilket gjort mig nyfiken. Måste bara fråga, vart har du köpt de delar som du inte har köpt på dealextrem?
/Johan
@Simon:
Jag tycker din lampa ser ut att vara väldigt bra och smidig, vilket gjort mig nyfiken. Måste bara fråga, vart har du köpt de delar som du inte har köpt på dealextrem?
/Johan
Quote from Funbeat user on 16 March 2011, 12:31Beundransvärt!
Beundransvärt!
Quote from Funbeat user on 17 March 2011, 08:37Intressant... Vore kul med en liten byggbeskrivning.
Är dioden+reflektorn limmad mot kylflänsen eller endast krympt på plats?
Hur har du löst fästet mot hjälm/band?
Strömställaren är det en regulator för strömmen? Vart har du monterat den?
Mvh
Johan
Intressant... Vore kul med en liten byggbeskrivning.
Är dioden+reflektorn limmad mot kylflänsen eller endast krympt på plats?
Hur har du löst fästet mot hjälm/band?
Strömställaren är det en regulator för strömmen? Vart har du monterat den?
Mvh
Johan
Quote from Funbeat user on 17 March 2011, 10:47Den var verkligen lite och smidig. Håller med om att en byggbeskrivning vore intressant.
Har du koll på totalkostnaden?
Den var verkligen lite och smidig. Håller med om att en byggbeskrivning vore intressant.
Har du koll på totalkostnaden?