Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumVågsurfningSurfning - nybörjare - tips?
You need to log in to create posts and topics.

12

Jag rör på mig för att det är kul och för att må bra. Mest blir det löpning, olika gympapass på jobbet och styrka. Men snart är det dags för mig att lära mig något nytt som jag aldrig provat förut - surfning.
Vi åker iväg i vinter till värmen och vågorna

Rolig grupp! Borde kanske heta just "Vågsurfning"?

Jag har bara provat några få gånger. Testade ca 3 ggr förra året i Kalifornien på en strand som heter Pacifica. Det var en utmärkt nybörjarstrand.

Det var faktiskt något lättare att komma upp på brädan

Hej hallå, bra att du tar initativet och startar upp en surf grupp. Tyvärr kan jag inte surfa än, bara kitesurfa =)

Åker till Australien den 26dec och då ska jag lära mig surfa de dagar de inte blåser. Var på torö för nåra helger sen, det var bra kallt,

Ja, hoppas att fler surfare hittar hit.
Olle, tack för tipsen! Och nu har jag bytt namn på gruppen.
Viktor: Vart i Australien ska du? Vi ska till Noosa norr om Brisbane!

Bra frugan, den här gruppen borde jag kommit på att göra 🙂

Jag har bara testat riktig surfing en gång och det var i Byron Bay i Australien. Typ 17 år sedan ... och det var skitsvårt, men då lånade jag en bräda utan instruktör. Däremot ska Byron vara en

Har du inte dragit iväg än så har jag några bra tips 🙂

Jag började surfa 2005 och gick en kurs på Bali under två dagar. Det var grymt duktiga lärare där det ingick teori, paddlingstekning-vändteknik i bassäng och sen ut i havet. Dom hade surfgaranti, p

Hej Åsa B, vad kul att du också hittat hit!
Vi hade det toppen i Noosa och vi, alla fyra i familjen, stod på brädan första dagen, precis som surfskolan lovade. Vi var helnöjda med våra tre surflektioner.

Nu får vi se när det kan bli surfning av nästa gå

Drömmer om dessa schyssta vågor som vi upplevde i Noosa.

När vågorna är bra kan man "surfa in" på Noosas webbcamera och bli lite extra suktad...
http://www.coastalwatch.com/asx/noosatourism.asx

Här är hela familjen som surfar:
BILD:http://www.wisborg

Åhh vad härligt det ser ut! Visst blir man helt såld på surfing då man tagit sin första ofta lilla lilla våg ;-). Attans vad härligt det är. Vi funderar på att ta oss neråt Frankrike för en surftripp till sommaren. Vad jag har hört så är atlantkusten från

Ja neråt Frankrike, Spanien och Portugal sägs det funka riktigt bra. Vi har ochså pratat om att sticka någonstans i den riktningen.

Det finns även ställen här i Sverige. Jag planerar att låna en bräda senare i vår och åka till Torö (Nynäshamn). Jag och m

12