Quote from Funbeat user on 19 April 2011, 14:19Allt är svårt när man inte kan det. Med träning går det säkert som en dans.
Allt är svårt när man inte kan det. Med träning går det säkert som en dans.
Quote from Funbeat user on 19 April 2011, 17:08Jag har bara varit med i en stafettvariant för två år sen, där jag gjorde cykeldelen, men det var en ganska lång sträcka ut från, och in till, växlingszonen, dessutom på ojämn åkermark med långt, tillplattat gräs.
Jag sprang med SPD-skor medan de flesta
Jag har bara varit med i en stafettvariant för två år sen, där jag gjorde cykeldelen, men det var en ganska lång sträcka ut från, och in till, växlingszonen, dessutom på ojämn åkermark med långt, tillplattat gräs.
Jag sprang med SPD-skor medan de flesta
Quote from Funbeat user on 19 April 2011, 17:47Tack för kommentarer! Det lutar väl åt att ta på dojorna innan jag ska upp på cykeln. Jag tror att det viktigaste är att inte bli stressad utan att bara ta det lugnt. Herre gud om växlingen tar en minut längre spelar ju ingen som helst roll! Jag ska ju ba
Tack för kommentarer! Det lutar väl åt att ta på dojorna innan jag ska upp på cykeln. Jag tror att det viktigaste är att inte bli stressad utan att bara ta det lugnt. Herre gud om växlingen tar en minut längre spelar ju ingen som helst roll! Jag ska ju ba
Quote from Funbeat user on 21 April 2011, 14:59Går det att få i fötterna snabbt när man väl sitter på cykeln? Jag tycker att det kräver för mycket fotakrobatik. Och så har man ju egentligen bara den tid på sig som cykeln rullar utan att man trampar. (Åtminstone på min utrustning släpar skon i backen o
Går det att få i fötterna snabbt när man väl sitter på cykeln? Jag tycker att det kräver för mycket fotakrobatik. Och så har man ju egentligen bara den tid på sig som cykeln rullar utan att man trampar. (Åtminstone på min utrustning släpar skon i backen o
Quote from Funbeat user on 21 April 2011, 16:09Det låter som ett vinnande koncept Simon!
Det låter som ett vinnande koncept Simon!
Quote from Funbeat user on 21 April 2011, 19:36jag har sett att det är brukligt att ta på sig skorna först om det är terrängtri då man har spd och kan springa obehindrat i dom.
jag har sett att det är brukligt att ta på sig skorna först om det är terrängtri då man har spd och kan springa obehindrat i dom.
Quote from Anders Wallerstedt on 23 April 2011, 19:36För att ha nytta av skorna på cykeln:
* Träna start, när du hoppar på cykeln ska du trampa upp farten, med fötterna ovanpå skorna, invänta ett bra parti, innan du tar på dig skorna.
* Träna stopp, i ett bra parti innan linjen ska fötterna ur skorna och sä
För att ha nytta av skorna på cykeln:
* Träna start, när du hoppar på cykeln ska du trampa upp farten, med fötterna ovanpå skorna, invänta ett bra parti, innan du tar på dig skorna.
* Träna stopp, i ett bra parti innan linjen ska fötterna ur skorna och sä
Quote from Funbeat user on 23 April 2011, 22:26Men hur kommer man i skorna, då? Mina tri-skor (som iofs var de billigaste jag kunde hitta) kollapsar om jag trampar på dem, och då måste jag först ned med handen och öppna upp innan jag kan få i foten, sedan ned med handen igen och stänga kardborrebandet
Men hur kommer man i skorna, då? Mina tri-skor (som iofs var de billigaste jag kunde hitta) kollapsar om jag trampar på dem, och då måste jag först ned med handen och öppna upp innan jag kan få i foten, sedan ned med handen igen och stänga kardborrebandet