Quote from Guest on 30 August 2012, 10:40Om jag kör intervaller av olika slag med puls på +90% så kan jag inte jogga/lunka efteråt utan att pulsen sticker iväg mot +90% igen och andhämtningen blir tyngre och tyngre, jag har löptränat relativt regelbundet i snart 2 år och det har varit så här hel
Om jag kör intervaller av olika slag med puls på +90% så kan jag inte jogga/lunka efteråt utan att pulsen sticker iväg mot +90% igen och andhämtningen blir tyngre och tyngre, jag har löptränat relativt regelbundet i snart 2 år och det har varit så här hel
Quote from Funbeat user on 30 August 2012, 10:50Har du inte en diskussion redan om detta?
Har du inte en diskussion redan om detta?
Quote from Funbeat user on 30 August 2012, 10:54kanske når några fler i denna tråd tänkte jag, sorry 🙂
kanske når några fler i denna tråd tänkte jag, sorry 🙂
Quote from Funbeat user on 30 August 2012, 11:36Hej Björn!
Jag har samma problem att pulsen är relativt hög jämnfört med farten. I samma fart har jag mycket lägre puls vid uppjoggen än under nedjoggen. Jag nedjoggar vanligtvis 10-15 min och tar det mycket, mycket lugnt ca 5:30 tempo. I slutet av nedjo
Hej Björn!
Jag har samma problem att pulsen är relativt hög jämnfört med farten. I samma fart har jag mycket lägre puls vid uppjoggen än under nedjoggen. Jag nedjoggar vanligtvis 10-15 min och tar det mycket, mycket lugnt ca 5:30 tempo. I slutet av nedjo
Quote from Funbeat user on 30 August 2012, 11:39Det du beskriver är normalt, för att inte säga vanligt. Om du behöver promenera för att få ned pulsen till nästa intervall så gör det.
Det du beskriver är normalt, för att inte säga vanligt. Om du behöver promenera för att få ned pulsen till nästa intervall så gör det.
Quote from Funbeat user on 30 August 2012, 12:04Mikael - Det är inte mellan intervallerna jag tänker på, där brukar jag köra gåvila eller ståvila beroende på typ av intervall jag kör. Utan det är efter passet, när jag joggar ner för att få bort mjölksyra i benen jag menar.
Mikael - Det är inte mellan intervallerna jag tänker på, där brukar jag köra gåvila eller ståvila beroende på typ av intervall jag kör. Utan det är efter passet, när jag joggar ner för att få bort mjölksyra i benen jag menar.
Quote from Funbeat user on 30 August 2012, 12:22OK, det är ju en effekt av samma sak, alltså att joggningen driver pulsen. Promenera eller vila så länge som behövs och jogga sedan. Återhämtningsjogg för att rensa kroppen på slaggprodukter kan du göra flera timmar efter träningen.
OK, det är ju en effekt av samma sak, alltså att joggningen driver pulsen. Promenera eller vila så länge som behövs och jogga sedan. Återhämtningsjogg för att rensa kroppen på slaggprodukter kan du göra flera timmar efter träningen.
Quote from Funbeat user on 30 August 2012, 13:09Ok, jag kör på som vanligt då ! (t+)
Det jag varit lite rädd för är att nedjoggen, för mig, blir för hård mot vad det är tänkt att nedjogg ska vara 🙂
Ok, jag kör på som vanligt då ! (t+)
Det jag varit lite rädd för är att nedjoggen, för mig, blir för hård mot vad det är tänkt att nedjogg ska vara 🙂