Quote from Guest on 18 February 2012, 20:11Skapade samma tråd i styrketräningsforumet men skriver även här, då problemet även påverkar min löpning/gång. När jag springer handlar det mycket om att min svank är så djup att det känns mycket ostabilt. Det känns i alla fall som att det handlar om svank
Skapade samma tråd i styrketräningsforumet men skriver även här, då problemet även påverkar min löpning/gång. När jag springer handlar det mycket om att min svank är så djup att det känns mycket ostabilt. Det känns i alla fall som att det handlar om svank
Quote from Funbeat user on 18 February 2012, 20:21Första frågan; lider du av det? Dvs. får du ont?
Men jag håller med om att det ser vanskligt ut. Jag har alltid visualiserat ett "rakt" bäckenparti under långpassen, och jag vet att när jag blir trött och sliten är det det just svanken som sviktar och bä
Första frågan; lider du av det? Dvs. får du ont?
Men jag håller med om att det ser vanskligt ut. Jag har alltid visualiserat ett "rakt" bäckenparti under långpassen, och jag vet att när jag blir trött och sliten är det det just svanken som sviktar och bä
Quote from Funbeat user on 18 February 2012, 20:25Joanne Elphinstons bok Total Stabilitetsträning har en serie övningar för aktivering och träning av den tvära bukmuskeln som för mig fick bort svanken. Handlar också om att slappna av i ryggen. Sid 102-108. Man måste behärska ett steg innan det är värt at
Joanne Elphinstons bok Total Stabilitetsträning har en serie övningar för aktivering och träning av den tvära bukmuskeln som för mig fick bort svanken. Handlar också om att slappna av i ryggen. Sid 102-108. Man måste behärska ett steg innan det är värt at
Quote from Funbeat user on 18 February 2012, 20:29Lidande och lidande, det vet jag inte riktigt. Jag har ofta ont i nedre delen av ryggen, och tycker att det är svårt att göra t.ex. övningar där man ska ligga på golvet med ryggen i golvet då jag får ont i ryggen av att ens försöka trycka ner svanken såpa
Lidande och lidande, det vet jag inte riktigt. Jag har ofta ont i nedre delen av ryggen, och tycker att det är svårt att göra t.ex. övningar där man ska ligga på golvet med ryggen i golvet då jag får ont i ryggen av att ens försöka trycka ner svanken såpa
Quote from Funbeat user on 18 February 2012, 20:32Kan bara instämma med Klas -skaffa den boken!
Kan bara instämma med Klas -skaffa den boken!
Quote from Funbeat user on 18 February 2012, 20:35Regeln (nåja) vid sit-ups och i SHT vid crunches är att svanken (korsryggen) skall vara slät mot underlaget. För att få den balans i mittsektionen som krävs för att kunna göra övningarna på det föreskrivna sättet, träna mage.
EDIT: PS. Det är inte "farli
Regeln (nåja) vid sit-ups och i SHT vid crunches är att svanken (korsryggen) skall vara slät mot underlaget. För att få den balans i mittsektionen som krävs för att kunna göra övningarna på det föreskrivna sättet, träna mage.
EDIT: PS. Det är inte "farli
Quote from Funbeat user on 18 February 2012, 20:43Anders: Det är ju precis det jag menar. Det känns som att det bör vara möjligt, men jag kan det verkligen inte - inte utan att få väldigt ont och ligga extremt obekvämt. Min fråga är då såklart, är detta farligt/något man bör försöka göra något åt. Eller
Anders: Det är ju precis det jag menar. Det känns som att det bör vara möjligt, men jag kan det verkligen inte - inte utan att få väldigt ont och ligga extremt obekvämt. Min fråga är då såklart, är detta farligt/något man bör försöka göra något åt. Eller
Quote from Funbeat user on 18 February 2012, 20:49Intressant! synd att du bor uppe i Uppsala (hade gärna velat jobba med dig på plats)!
Som terapeut så ser jag flera muskelobalanser på bilderna från din blogg.
det som är mest slående är stelheten i din högra höftböjare, den orsakar en obalans i hela ry
Intressant! synd att du bor uppe i Uppsala (hade gärna velat jobba med dig på plats)!
Som terapeut så ser jag flera muskelobalanser på bilderna från din blogg.
det som är mest slående är stelheten i din högra höftböjare, den orsakar en obalans i hela ry
Quote from Funbeat user on 18 February 2012, 20:57Lars, oj vad tacksam jag blir över din professionella analys av mina bilder! Fascinerande att du kan avläsa detta enbart genom att titta på bilderna. Har du några generella tips och idéer på vilka övningar jag kan genomföra och hur ofta jag bör genomföra
Lars, oj vad tacksam jag blir över din professionella analys av mina bilder! Fascinerande att du kan avläsa detta enbart genom att titta på bilderna. Har du några generella tips och idéer på vilka övningar jag kan genomföra och hur ofta jag bör genomföra
Quote from Funbeat user on 18 February 2012, 21:39Ja det är lättast att du tar kontakt med en sjukgymnast som är kunnig inom området!
Generell allsidig styrketräning är bara positiv! men komplettera med
några övningar som jag skulle rekommendera är:
tåhävningar raka ben i trappa ett ben i taget, de
Ja det är lättast att du tar kontakt med en sjukgymnast som är kunnig inom området!
Generell allsidig styrketräning är bara positiv! men komplettera med
några övningar som jag skulle rekommendera är:
tåhävningar raka ben i trappa ett ben i taget, de