Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

En svenska under 35 minuter på Tjejmilen, ingen svenska under 17 min på 5000m i Finnkampen.

Bakom Isabella Andersson finns bara Lisa Nordén och sedan ingenting alls?

Fast Finnkampen var ju ett söligt taktiklopp så där kan du ju inte dra några slutsatser av att enbart titta på sluttiderna. 12st har sprungit under 17min i år om du istället kollar årsbästa.

16:21.80 Hanna Bartholomew 83 Hässelby Göteborg/S 14.6
16:24

Men visst är det tunt. Om vi hade pratat om hur många som varit under 16 hade det varit mer intressant...

När de bästa svenskorna går i mål är världseliten på väg in mot duscharna. Och det gäller förstås lika mycket på herrsidan.

Lisa Nordén är ju triatlet. Definiera "långdistans".

5000 meter - maraton är väl det som brukar räknas som långdistans.

Ja, det skulle jag också säga.

Då kan man konstatera att de enda länderna som har bredd i toppen är en handfull Östafrikanska. Snäppet under finns Kina och Ryssland. Från övriga världen kommer ett antal individuella talanger, inte sällan med Östafrikans

Du glömde USA som faktiskt har jobbat fram en rätt bra toppbredd. Men visst Micke, det är inte rimligt att anta att vi ska få fram någon enstaka talang som kan komma fram i konkurrensutsatta grenar som löpning.

Det är betydligt lättare i prylsporter som

Glöm inte att London och New york har lika många invånare som Sverige.

Bättre att jämföra oss med Belgien, Österrike eller Tjeckien.

Jag skiter i invånarantalet ....å vill se att Sverige försöker "rubba" USA, Ryssland å Kina....i vilken idrott som helst...Isabellah tar nog någon skalp på marathon tror jag nog men sen ser väl fem å tio inte ut som några distanser som svenska tjejerna gä

Jag säger bara en sak - Bandy! Vi svenskar har bandy-genen!