Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumTriathlonSvenska Triathlonförbundet
You need to log in to create posts and topics.

Vi har just fått klart att Hallsta Triathlon även år får vara en deltävling i svenska cupen vilket vi är jätteglada över. Vi Ser fram imot ett stort deltagande från alla Er som ser triathlon som en tävlingform och hoppas på samma tillväxt som hos motionär

Nice! Då ska jag köra Hallsta, perfekt att se över hur formen är! Dieten börjar i april då...

I helgen är det årsmöte.

Då skall beslut fattas ang. förbud mot calf-guards under simningen (även vid våtdräkt tillåten).
Vad tycker ni om det?

Jag förstår inte varför man inte skulle ha det.
I så fall kan vi utesluta kläder under våtdräkten också

Jag såg att Peter D. var förbannad på det (med all rätta) det är ju helt ologiskt och störande! Hoppas den regeln försvinner lika fort som den dök upp!

Jag tycker att alla som anser att det är fel skall vända sig till sin klubbs styrelse och se till att de skickar en representant till årsmötet.
(En klubb, en röst)

Det låter ju helt absurt om calf guards ska förbjudas. Då borde man alltså förbjuda långa löpartajts också? Om det nu ska vara förbjudet att ha något på vaderna...

Min Gud vad löjligt! Är just nu inte med i ngn klubb, men jag har god lust att gå med bara för stoppa dessa konstiga regler.

Notera att det är under simningen det gäller (detta redan är förbjudet, man bara förtydligar). Man får inte heller ha långa tights på sig under sim-momentet.

Har jag fattat det rätt om det "nya förslaget" till regeln om t.ex. calf guards är att det man har på sig under våtdräkten måste uppfylla de krav som gäller om våtdräkt inte är tillåten?