Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningSvettband
You need to log in to create posts and topics.

Jag använder mest keps för att suga upp huvudsvett och hindra det från att rinna ner i ögonen. Detta borde väl kunna lösas med någon annan anordning som typ svettband?
Nu ser pannband lite för töntiga ut men borde det inte fungera att spänna någon slags g

Använd pannband! Att ha ett gummiband runt skallen lär ju inte se bättre ut än ett pannband i alla fall! 🙂

Fast ett gummiband kan vara så tunt att det inte syns och är det dessutom transparent så blir det ju osynligt.

Solglasögon med svettkant! (H)

Problemet med ett vanligt pannband/svettband är dessutom att det snart blir mättat och då fortsätter svetten att droppa förbi. Med ett icke-absorberande band som bara leder bort svetten så slipper man det problemet.
Idag är hela kepsen svettmättad redan e

Såg ett plastband med avledning på sidorna, här på FB.
Kommer inte ihåg vilken tråd.

Är det just _gummi_band du vill ha, alltså som fästdelen i simglasögon, eller är det gummiband som i "nått elastiskt runt huvudet som inte syns så mycket"? 😉
Om det är det sistnämnda så kolla bland hårborstar odyl i affären. Där lär finnas tunna hår-/gum

finns ju inge skönare än att känna svetten rinna överallt hehe

Chrsiter: Under en 10km tävling är det ganska obehagligt när du tappar synfältet pga all svett som rinner ner och svider i ögonen 😉

Craft har tunna pannband i nåt microtyg som jag provade under kepsen och det funkade riktigt bra faktiskt. Vanligtvis brukar jag kunna vrida ur pannbandet efter ett träningspass.