Quote from Guest on 26 October 2010, 19:03Hejsan... är verkligen rocki på detta med löpning men har märkt att jag svullnar i mina fingrar när jag springer, att det är lite svårt att knyta handen. Någon mer som upplever det eller vet vad det beror på?
Hejsan... är verkligen rocki på detta med löpning men har märkt att jag svullnar i mina fingrar när jag springer, att det är lite svårt att knyta handen. Någon mer som upplever det eller vet vad det beror på?
Quote from Funbeat user on 26 October 2010, 19:13Läst om det här i någon tidigare tråd. Något med centrifugalkraften... Tror rådet var att vifta en hel del med armarna och kanske framför allt pumpa med händerna när du springer för att få undan blodet.
Någon som vet bättre som kan förklara bättre eller
Läst om det här i någon tidigare tråd. Något med centrifugalkraften... Tror rådet var att vifta en hel del med armarna och kanske framför allt pumpa med händerna när du springer för att få undan blodet.
Någon som vet bättre som kan förklara bättre eller
Quote from Funbeat user on 26 October 2010, 19:19>kanske framför allt pumpa med händerna när du springer för att få undan blodet.
Är detta Singelgruppen?
>kanske framför allt pumpa med händerna när du springer för att få undan blodet.
Är detta Singelgruppen?
Quote from Funbeat user on 26 October 2010, 19:24Hade faktiskt en patient som hade samma symtom...men han var typ storrökare....så där handlade det ju om andra saker liksom, Du röker väl inte gumman?????????
Hade faktiskt en patient som hade samma symtom...men han var typ storrökare....så där handlade det ju om andra saker liksom, Du röker väl inte gumman?????????
Quote from Funbeat user on 26 October 2010, 19:29Jag har detta problem.
Oftast och mest den vänstra.
Jag lägger upp handen på axeln ett antal sekunder, ibland uppåt en minut.
Sedan försöker jag knyta händerna också.Mitt problem med svullna händer kommer efter någon timme eller så.
Jag har detta problem.
Oftast och mest den vänstra.
Jag lägger upp handen på axeln ett antal sekunder, ibland uppåt en minut.
Sedan försöker jag knyta händerna också.
Mitt problem med svullna händer kommer efter någon timme eller så.
Quote from Funbeat user on 26 October 2010, 21:23Tack för era svar...skall försöka följa råden och se om det blir bättre. Nej jag är inte rökare...nu, men har varit och slutade för ca 6 år sedan (bättre sent än aldrig) men kanske det som spökar ändå? jag svullnar redan efter ca 10 min... 🙁
Tack för era svar...skall försöka följa råden och se om det blir bättre. Nej jag är inte rökare...nu, men har varit och slutade för ca 6 år sedan (bättre sent än aldrig) men kanske det som spökar ändå? jag svullnar redan efter ca 10 min... 🙁
Quote from Funbeat user on 29 October 2010, 19:14Jag svullnar också fort i händerna.
Brukar springa med knutna nävar en stund (eventuellt också pumpa lite) - då brukar det lätta.
Jag svullnar också fort i händerna.
Brukar springa med knutna nävar en stund (eventuellt också pumpa lite) - då brukar det lätta.
Quote from Funbeat user on 30 October 2010, 16:26Jag brukar rycka något grässtrå, kvist eller så och ha i handen och fingra på.
Jag brukar rycka något grässtrå, kvist eller så och ha i handen och fingra på.
Quote from Funbeat user on 31 October 2010, 22:08Jag har oftast inte detta problem men det händer att jag helt plötsligt får svullna händer nån runda då och då.
Har fått för mig att det har med vätskebrist att göra? Fast alla ni kan ju inte ha vätskebrist jämt å ständigt...
Jag har oftast inte detta problem men det händer att jag helt plötsligt får svullna händer nån runda då och då.
Har fått för mig att det har med vätskebrist att göra? Fast alla ni kan ju inte ha vätskebrist jämt å ständigt...
Quote from Funbeat user on 5 November 2010, 10:42Samma problem när jag är ute och går längre sträckor. Pendlar då mestadels med armarna rakt nedåt. Inga problem när jag springer, och då har händerna ungefär i brösthöjd. Har ju sett olika löpstilar (inte min egen tur nog) så det kanske är en enkel lösnin
Samma problem när jag är ute och går längre sträckor. Pendlar då mestadels med armarna rakt nedåt. Inga problem när jag springer, och då har händerna ungefär i brösthöjd. Har ju sett olika löpstilar (inte min egen tur nog) så det kanske är en enkel lösnin