Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningSvullna händer!
You need to log in to create posts and topics.

12

Hejsan... är verkligen rocki på detta med löpning men har märkt att jag svullnar i mina fingrar när jag springer, att det är lite svårt att knyta handen. Någon mer som upplever det eller vet vad det beror på?

Läst om det här i någon tidigare tråd. Något med centrifugalkraften... Tror rådet var att vifta en hel del med armarna och kanske framför allt pumpa med händerna när du springer för att få undan blodet.

Någon som vet bättre som kan förklara bättre eller

>kanske framför allt pumpa med händerna när du springer för att få undan blodet.

Är detta Singelgruppen?

Hade faktiskt en patient som hade samma symtom...men han var typ storrökare....så där handlade det ju om andra saker liksom, Du röker väl inte gumman?????????

Jag har detta problem.
Oftast och mest den vänstra.
Jag lägger upp handen på axeln ett antal sekunder, ibland uppåt en minut.
Sedan försöker jag knyta händerna också.

Mitt problem med svullna händer kommer efter någon timme eller så.

Tack för era svar...skall försöka följa råden och se om det blir bättre. Nej jag är inte rökare...nu, men har varit och slutade för ca 6 år sedan (bättre sent än aldrig) men kanske det som spökar ändå? jag svullnar redan efter ca 10 min... 🙁

Jag svullnar också fort i händerna.
Brukar springa med knutna nävar en stund (eventuellt också pumpa lite) - då brukar det lätta.

Jag brukar rycka något grässtrå, kvist eller så och ha i handen och fingra på.

Jag har oftast inte detta problem men det händer att jag helt plötsligt får svullna händer nån runda då och då.
Har fått för mig att det har med vätskebrist att göra? Fast alla ni kan ju inte ha vätskebrist jämt å ständigt...

Samma problem när jag är ute och går längre sträckor. Pendlar då mestadels med armarna rakt nedåt. Inga problem när jag springer, och då har händerna ungefär i brösthöjd. Har ju sett olika löpstilar (inte min egen tur nog) så det kanske är en enkel lösnin

12