Quote from Guest on 25 June 2010, 12:23Hej! Har en fråga som jag hoppas någon kan hjälpa mig med.
Har nu äntligen kommit igång ordentligt med min löpträning efter vintern och vårens alla förkylningar och influensor...och då börjar knäet bråka!Problemet uppstår framförallt efter långpassen.
Hej! Har en fråga som jag hoppas någon kan hjälpa mig med.
Har nu äntligen kommit igång ordentligt med min löpträning efter vintern och vårens alla förkylningar och influensor...och då börjar knäet bråka!
Problemet uppstår framförallt efter långpassen.
Quote from Funbeat user on 25 June 2010, 12:33Låter som musklerna på knätsbaksida inte riktigt hänger med. Prova att stärka upp knät med balanserande övningar som balansplatta och utfallssteg. Och så spring lungt i en till två veckor, prova även att kyla ner området direkt efter vid svullnad.
om det
Låter som musklerna på knätsbaksida inte riktigt hänger med. Prova att stärka upp knät med balanserande övningar som balansplatta och utfallssteg. Och så spring lungt i en till två veckor, prova även att kyla ner området direkt efter vid svullnad.
om det
Quote from Funbeat user on 26 June 2010, 22:39Känns detta igen?
http://www.1177.se/artikel.asp?CategoryID=39008
Mvh/ C
Känns detta igen?
http://www.1177.se/artikel.asp?CategoryID=39008
Mvh/ C
Quote from Funbeat user on 28 June 2010, 10:06Tack för tips! Nej, Bakercysta verkar det inte vara. Ska prova att plocka in mer styrketräning i programet och minska ner lite på löpningen *suck!* den närmaste veckan får vi se om det ger med sig.
Någon som har tips på bra styrketräningsövningar för att
Tack för tips! Nej, Bakercysta verkar det inte vara. Ska prova att plocka in mer styrketräning i programet och minska ner lite på löpningen *suck!* den närmaste veckan får vi se om det ger med sig.
Någon som har tips på bra styrketräningsövningar för att
Quote from Funbeat user on 28 June 2010, 10:42Knäböj(med el utan skivstång), enbent knäböj (noga att knät går rakt över foten), benpress, benspark
men börja inte med för "aggresiv" styrketräning när du har en pågående skada, det riskerar att förvärra (been there, done that), vänta tills det lagt sig
Knäböj(med el utan skivstång), enbent knäböj (noga att knät går rakt över foten), benpress, benspark
men börja inte med för "aggresiv" styrketräning när du har en pågående skada, det riskerar att förvärra (been there, done that), vänta tills det lagt sig
Quote from Funbeat user on 28 June 2010, 11:22Stort tack för tips! Ska lägga in ett lättare styrkepass i eftermiddag så får vi se hur det känns.
Hur många repetitioner av varje kan vara bra att börja med? (..har en tendens att gå ut för hårt, särskilt om "pannbenet" ge sig med i leken....:@ )
Stort tack för tips! Ska lägga in ett lättare styrkepass i eftermiddag så får vi se hur det känns.
Hur många repetitioner av varje kan vara bra att börja med? (..har en tendens att gå ut för hårt, särskilt om "pannbenet" ge sig med i leken....:@ )