Quote from Guest on 23 September 2007, 11:06En riktig klassiker som alla långlöpare bör fundera över att genomföra.
Huvuddistansen är 78,5km med +/-2320 höjdmeter men det finns andra distanser också, t.ex. två olika marathonvarianter och en halvmara.
http://www.alpine-davos.ch/cms/news_e.phtml
En riktig klassiker som alla långlöpare bör fundera över att genomföra.
Huvuddistansen är 78,5km med +/-2320 höjdmeter men det finns andra distanser också, t.ex. två olika marathonvarianter och en halvmara.
Quote from Funbeat user on 23 September 2007, 11:16Har du provat den Fredrik? En kille på jobbet har genomfört den två gånger och trots att det är flera år sedan så snackar han om loppet ofta ofta. Verkar vara en väldigt speciell upplevelse och något att bita i.
Har du provat den Fredrik? En kille på jobbet har genomfört den två gånger och trots att det är flera år sedan så snackar han om loppet ofta ofta. Verkar vara en väldigt speciell upplevelse och något att bita i.
Quote from Funbeat user on 23 September 2007, 11:20Ojdå!
Tryckte på satellitbild och zoomade ut några snäpp...jäklar vad häftigt det ser ut då! 🙂
Ojdå!
Tryckte på satellitbild och zoomade ut några snäpp...jäklar vad häftigt det ser ut då! 🙂
Quote from Funbeat user on 23 September 2007, 11:22det är så sinnessjukt vackert där. baradet måste ju göra att det är värt att åka
det är så sinnessjukt vackert där. baradet måste ju göra att det är värt att åka
Quote from ellen olsson on 23 September 2007, 11:29> Har du provat den Fredrik?
Nej, jag har inte provat men Swiss Alpine står på att-göralistan... 🙂
> Har du provat den Fredrik?
Nej, jag har inte provat men Swiss Alpine står på att-göralistan... 🙂
Quote from Funbeat user on 23 September 2007, 11:42Anders: Roligare om du zoomade in ordentligt, då ser man att markeringen är på bakgården på något stackares hus. Jobbigt om massa människor ska starta där 😛
Anders: Roligare om du zoomade in ordentligt, då ser man att markeringen är på bakgården på något stackares hus. Jobbigt om massa människor ska starta där 😛
Quote from ellen olsson on 23 September 2007, 11:55😀
Jag zoomade inte in så långt när jag satte in markeringen... 🙂
😀
Jag zoomade inte in så långt när jag satte in markeringen... 🙂
Quote from Funbeat user on 23 September 2007, 12:12Du kanske får ett argt mail från nån schweizare sen Fredrik 🙂
Du kanske får ett argt mail från nån schweizare sen Fredrik 🙂
Quote from Funbeat user on 23 December 2007, 20:33Här är en grov skiss på sträckningen av 7,8 mils-varianten.
Här är en grov skiss på sträckningen av 7,8 mils-varianten.
Quote from Funbeat user on 23 December 2007, 20:48Håller med om att Swiss alpine ligger på att-göra listan men det ligger nog några år framåt. verkar dj..ligt häftigt när man läser reportage därifrån. Ett annat lopp jag gärna skulle vilja springa nån gång är Comrades marathon. Sydafrikas "vasalopp"
Håller med om att Swiss alpine ligger på att-göra listan men det ligger nog några år framåt. verkar dj..ligt häftigt när man läser reportage därifrån. Ett annat lopp jag gärna skulle vilja springa nån gång är Comrades marathon. Sydafrikas "vasalopp"