Quote from Guest on 22 April 2010, 11:15Hur märker man när man får saltbrist och vad händer i kroppen?
Hur märker man när man får saltbrist och vad händer i kroppen?
Quote from Rasmus Olsson on 22 April 2010, 11:25Du får kramp.
Du får kramp.
Quote from Funbeat user on 22 April 2010, 11:27*vaga minnen av Na/K-pumpen dyker upp i huvudet* Det har med transport över cellmembranen att göra iaf...
*vaga minnen av Na/K-pumpen dyker upp i huvudet* Det har med transport över cellmembranen att göra iaf...
Quote from Funbeat user on 22 April 2010, 11:33Kramp!? Det fick jag sist jag körde motionslopp men det trodde jag berodde på för hård ansträngning!
Kramp!? Det fick jag sist jag körde motionslopp men det trodde jag berodde på för hård ansträngning!
Quote from Funbeat user on 22 April 2010, 11:40Bruse: Får man alltid kramp vid saltbrist?
Ursäkta den dumma frågan men jag har aldrig i hela mitt liv haft kramp. Inte ens när jag har försökt (testat tips från kompisar som alltid ger dem kramp, vill känna på hur det är). Och jag tvivlar på att jag ald
Bruse: Får man alltid kramp vid saltbrist?
Ursäkta den dumma frågan men jag har aldrig i hela mitt liv haft kramp. Inte ens när jag har försökt (testat tips från kompisar som alltid ger dem kramp, vill känna på hur det är). Och jag tvivlar på att jag ald
Quote from Funbeat user on 22 April 2010, 11:47Saltbrist kan nog yttra sig lite olika hos individer. Själv så är en av de sista signalerna jag märker av att jag får kramp i vaderna. Som tur är så löser man krampen vid saltbrist väldigt fort genom att äta ngt salt (= vanligt koksalt). Man kan även bli
Saltbrist kan nog yttra sig lite olika hos individer. Själv så är en av de sista signalerna jag märker av att jag får kramp i vaderna. Som tur är så löser man krampen vid saltbrist väldigt fort genom att äta ngt salt (= vanligt koksalt). Man kan även bli
Quote from Jonas Täng on 22 April 2010, 11:58Under lopp kan saltbrist ge kramp, ja. Ifall man svettas mycket och ersätter svetten med vatten så späds salthalten i kroppsvätskorna ut. Och saltet behövs för att exempelvis musklerna ska fungera. Men saltet behövs också för att man ska kunna svettas mer
Under lopp kan saltbrist ge kramp, ja. Ifall man svettas mycket och ersätter svetten med vatten så späds salthalten i kroppsvätskorna ut. Och saltet behövs för att exempelvis musklerna ska fungera. Men saltet behövs också för att man ska kunna svettas mer
Quote from Funbeat user on 22 April 2010, 12:42Jag har haft mycket problem med kramper (både lår och vader), och det spelar ingen roll hur mycket salt jag proppar i mig. Sker oftast vid mycket hög ansträngning, och kunniga inom området tror att helt enkelt är muskelutmattning. Jag brukar också vakna m
Jag har haft mycket problem med kramper (både lår och vader), och det spelar ingen roll hur mycket salt jag proppar i mig. Sker oftast vid mycket hög ansträngning, och kunniga inom området tror att helt enkelt är muskelutmattning. Jag brukar också vakna m
Quote from Funbeat user on 22 April 2010, 12:45Lite stretching kan göra susen på gamla slitna kroppar.
Lite stretching kan göra susen på gamla slitna kroppar.
Quote from Funbeat user on 22 April 2010, 12:46Kan det förväxlas med mjölksyrekänning?
Kan det förväxlas med mjölksyrekänning?