Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningTåhävningar utan trappa
You need to log in to create posts and topics.

Hur gör man tåhävningar utan en trappa?

/Fantasilös men glad ändå

En tegelsten
En gammal bok
Dörrlist /tröskel

Har ingen tegelsten och ingen dörrlist, men några tjocka böcker borde funka. Tack!

När jag kör/körde rehabtåhävningar med mitt trilskande hälsensfäste så får jag INTE gå ner under horisontalplanet. Dvs det fungerar alldeles utmärkt att göra tåhävningar på platta golvet.
Kör på bara.

När jag väntar på bussen brukar jag använda trottoarkanten. Tidseffektivt liksom 🙂

Hört från flera håll att nya rön säger att man inte skall stå i trappa etc.
Vet någon om det specifikt gäller hälsenefästet eller om det är skillnad på vanlig öm hälsena och hälsenefäste?

Jag gör som Jan, hoppas det är rätt, på platta golvet. Då jag står vid mitt skrivbord på arbetet. Ett par gånger om dagen. Träning på arbetstid känns alltid roligare. 🙂

Jag köpte en hyvlad 145x45mm regel, 1 meter lång, på brädgårn för några tior. Sågade av den på hälften och skruvade ihop delarna på varandra med fyra långa skruv. Vips så har jag ett portabelt trappsteg som förvaras bakom soffan och kan plockas fram när d

En vanlig köksstol fungerar alldeles utmärkt!

Brukar passa på när jag borstar tänderna. Står på ett ben och gör tåhävningar sen byter jag ben när jag byter sida med tandborsten. Blir både koordination, balans och styrketräning på en gång + att det blir mycket roligare att borsta 😉