Quote from Guest on 21 October 2012, 15:51Det finns vissa påståenden om att man ska tömma cykeldäcken på luft när man inte cyklar!? Det har jag aldrig gjort utan jag låter cykeln bara stå mellan träningarna utan att tömma däcken och "fylla" innan varje cykelpass istället...
Hur gör ni och stämme
Det finns vissa påståenden om att man ska tömma cykeldäcken på luft när man inte cyklar!? Det har jag aldrig gjort utan jag låter cykeln bara stå mellan träningarna utan att tömma däcken och "fylla" innan varje cykelpass istället...
Hur gör ni och stämme
Quote from Funbeat user on 21 October 2012, 16:01Nej
Nej
Quote from Johan Fylke on 21 October 2012, 17:17finns ingen anledning att tömma ur luften
finns ingen anledning att tömma ur luften
Quote from Funbeat user on 21 October 2012, 17:20Jag släpper ut luften lite grann och pumpar inför varje pass.
Har man fina däck så är det en del att tänka på.
Jag släpper ut luften lite grann och pumpar inför varje pass.
Har man fina däck så är det en del att tänka på.
Quote from Berit Bengtson on 21 October 2012, 18:39" Why is it better to deflate tubulars between rides or is this just a silly rumor?
Yes and no. The "rumor" arises from a misunderstanding. Track tires, that are most often still tubulars, are generally inflated to more than 10 bar and are dangerous if t
" Why is it better to deflate tubulars between rides or is this just a silly rumor?
Yes and no. The "rumor" arises from a misunderstanding. Track tires, that are most often still tubulars, are generally inflated to more than 10 bar and are dangerous if t
Quote from Rasmus Olsson on 21 October 2012, 21:12Det pyser ut av sig själv, så tvärtom, gäller att pumpa regelbundet.
Det pyser ut av sig själv, så tvärtom, gäller att pumpa regelbundet.
Quote from Rasmus Olsson on 21 October 2012, 21:12Det pyser ut av sig själv, så tvärtom, gäller att pumpa regelbundet.
Det pyser ut av sig själv, så tvärtom, gäller att pumpa regelbundet.
Quote from Funbeat user on 21 October 2012, 21:23Morgon, middag, kväll?
Morgon, middag, kväll?
Quote from Elias Engqvist on 21 October 2012, 21:37Det gäller att ha färsk luft i däcken om det ska gå fort!
Det gäller att ha färsk luft i däcken om det ska gå fort!
Quote from Funbeat user on 22 October 2012, 10:10Nej verkligen inte. Som bruse skriver. Jag kollar/pumpar före i princip varje tur. 2:a passet för dagen bara genom att klämma på däcket och det duger för mig. Så noga är jag inte. Om det är 9.7 eller 9.8 spelar ingen större roll tror jag. Däremot om det b
Nej verkligen inte. Som bruse skriver. Jag kollar/pumpar före i princip varje tur. 2:a passet för dagen bara genom att klämma på däcket och det duger för mig. Så noga är jag inte. Om det är 9.7 eller 9.8 spelar ingen större roll tror jag. Däremot om det b