Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

12

När jag är ute på längre löpturer har mina tår en tendens att somna.
Så irriterande och obehaglig känsla.

Jag knyter inte mina skor superhårt heller så de borde inte ha med detta att göra?

Någon som ha tips vad man kan göra?

Tacksam!

Jag tror i alla fall att du ska testa att släppa på snörningen längst ner på skon. Har själv gjort det misstaget någon gång att dra åt för hårt nertill och då somnar mina tår också. Testa i alla fall.

Nedsjunkna fotvalv. Lägg i en pelott och dina problem är över.

Hmm de där med pelott värkar intressant, dags att springa in på närmsta skobutik!

Hoppas på att detta kanske kan hjälpa!

Tack för tipsen!

Kristina, jag tar och knyter upp extra ikväll, kanske skorna som är för smala framtill, eller rättare sagt mitt "t

Har samma problem och nämnde det på RS och de hävdade helt klart att det var för trånga skor framtill.

Nej Emelie - det är skorna det är fel på. Utgå ALLTID ifrån att det är omgivningens fel om något inte funkar som det ska! 😉

Du gör inte som jag gör?
Jag har upptäckt att jag böjer ner tårna precis som om jag skulle kunna få bättre fäste i backen då blir ju den till och med den vidaste skon trång.
Jag skulle tro att det är därför min tår somnar/domnar bort ibland.

Undrar om j

Hej

Jag har samma problem när jag står på en crosstrainer. Efter cirkus 20 minuter domnar fötterna. Jag har provat pelotter men det blev ingen skillnad. Jag försöker att inte snöra för hårt, och jag har bytt skor. Inget hjälper. Har börjat fundera på om

Hm, det har aldrig hänt mig när jag springer, men när jag står på crosstrainern så händer det då och då, har faktiskt inte reflekterat så mycket över det, jag byter ställning, förändrar "steget" lite och då släpper det.

Ians sida om skosnören innehåller möjliga lösningar för om man vill ha t.ex. lösare framtill. Kolla tex:

Knotted lacing: http://www.fieggen.com/shoelace/knottedlacing.htm
Segmented: http://www.fieggen.com/shoelace/segmentedlacing.htm
Eller varför inte bå

12