Quote from Funbeat user on 13 April 2010, 21:59Andra vinklar.
Andra vinklar.
Quote from Funbeat user on 13 April 2010, 22:06Sämre balans och stabilitet. försök att ta av vindvästen i farten ...
Sämre balans och stabilitet. försök att ta av vindvästen i farten ...
Quote from Funbeat user on 13 April 2010, 22:10om man tar av vindvästen har det väl slutat blåsa? (H)
om man tar av vindvästen har det väl slutat blåsa? (H)
Quote from Funbeat user on 13 April 2010, 22:15Jag fattar dock inte poängen. Om man tänker sig ha ett vanligt styre och vill ha cykeln för motionslopp, så torde det vara bättre på alla sätt att ha en racer.
Jag fattar dock inte poängen. Om man tänker sig ha ett vanligt styre och vill ha cykeln för motionslopp, så torde det vara bättre på alla sätt att ha en racer.
Quote from Funbeat user on 13 April 2010, 22:43OK, en liten omformulering av originalfrågan då.
Tanken var att köra/träna mestadels tempolopp från början av. Men i ett ögonblicks vansinne, tackades det ja till att hoppa på Svenska Klassikern. Tanken har dock hela tiden funnits att köpa och köra en tem
OK, en liten omformulering av originalfrågan då.
Tanken var att köra/träna mestadels tempolopp från början av. Men i ett ögonblicks vansinne, tackades det ja till att hoppa på Svenska Klassikern. Tanken har dock hela tiden funnits att köpa och köra en tem
Quote from Funbeat user on 13 April 2010, 22:46Mina motiv var baserade på en ren tempocykel som frågeställaren inledde med. Sorry om jag missade något. Tempocykel med racerstyre och utan dischjul är såklart ok.
Mina motiv var baserade på en ren tempocykel som frågeställaren inledde med. Sorry om jag missade något. Tempocykel med racerstyre och utan dischjul är såklart ok.
Quote from Funbeat user on 13 April 2010, 23:00Ja utifrån det perspektivet delar jag din uppfattning alldeles Martin.
Ja utifrån det perspektivet delar jag din uppfattning alldeles Martin.
Quote from Funbeat user on 14 April 2010, 09:27Det går att cykla Vättern på vilken jäkla cykel som helst , bara den är tillåten 😉
http://kallegunnar.blogspot.com/2009/09/vatternrundan-2010-sub-28h.htmlDet funkar även med temporam.
Jag har sett människor som cyklat PBP och LEL med diskhjul (hv)
.
Det går att cykla Vättern på vilken jäkla cykel som helst , bara den är tillåten 😉
http://kallegunnar.blogspot.com/2009/09/vatternrundan-2010-sub-28h.html
Det funkar även med temporam.
Jag har sett människor som cyklat PBP och LEL med diskhjul (hv)
.
Quote from Funbeat user on 14 April 2010, 10:24Är en temporam verklkigen styvare än en linjeram?
Jag tänker mig att eftersom man håller ett jämnare tempo i tempolopp och t.ex. inte lika ofta spurtar eller står upp och bryter i backarna så borde kraven på styvhet vara något lägre än på linjecyklar. Se
Är en temporam verklkigen styvare än en linjeram?
Jag tänker mig att eftersom man håller ett jämnare tempo i tempolopp och t.ex. inte lika ofta spurtar eller står upp och bryter i backarna så borde kraven på styvhet vara något lägre än på linjecyklar. Se
Quote from Funbeat user on 14 April 2010, 19:07Joakim jag tänker så här:
Det finns olika sorters styvhet på en cykel, i ditt exempel där du stog upp och bände i backarna är det viktigt med "lateral" styvhet i ram alltså en slags vridstyvhet... Men i temporamens längrikting är den ju milt sagt överdime
Joakim jag tänker så här:
Det finns olika sorters styvhet på en cykel, i ditt exempel där du stog upp och bände i backarna är det viktigt med "lateral" styvhet i ram alltså en slags vridstyvhet... Men i temporamens längrikting är den ju milt sagt överdime