Quote from Guest on 26 September 2009, 11:44Ska tävla sista helgen i oktober. Hur skulle ni lägga upp träningen dom sista fem veckorna för att vara riktigt laddad på tävlingsdagen?
(Jag ska tävla i crossfit, men jag väljer att ställa frågan i den här gruppen för crossfit-gruppen är ganska liten. )
Ska tävla sista helgen i oktober. Hur skulle ni lägga upp träningen dom sista fem veckorna för att vara riktigt laddad på tävlingsdagen?
(Jag ska tävla i crossfit, men jag väljer att ställa frågan i den här gruppen för crossfit-gruppen är ganska liten. )
Quote from Funbeat user on 26 September 2009, 11:54Det underlättar om du skriver vilken distans du ska tävla i. 😉
Du har mycket tips på marathon.se, där du kan kolla Anders Szalkais träningschema för respektive distanser. Hur ham lägger upp vilan.
Jag exempelvis brukar köra hårt upp till en vecka innan
Det underlättar om du skriver vilken distans du ska tävla i. 😉
Du har mycket tips på marathon.se, där du kan kolla Anders Szalkais träningschema för respektive distanser. Hur ham lägger upp vilan.
Jag exempelvis brukar köra hårt upp till en vecka innan
Quote from Funbeat user on 26 September 2009, 13:00Minska mängden, behåll intensiteten. Det är dock en smula individuellt.
http://runningtimes.com/Article.aspx?ArticleID=5304
Minska mängden, behåll intensiteten. Det är dock en smula individuellt.
Quote from Funbeat user on 26 September 2009, 13:39Jag ska ju inte springa några distanser. Tävlingsprogrammet läggs ut på onsdagen, tävlingen börjar på lördagen.
Så här såg SM-programmet ut:
Pass 1:
På tid:
500m Löpning
50 Marklyft (M: 90kg, K: 60kg)
50 Burpees
250m Farmers Walk (M: 2×24kg, K:2×16kg)
Jag ska ju inte springa några distanser. Tävlingsprogrammet läggs ut på onsdagen, tävlingen börjar på lördagen.
Så här såg SM-programmet ut:
Pass 1:
På tid:
500m Löpning
50 Marklyft (M: 90kg, K: 60kg)
50 Burpees
250m Farmers Walk (M: 2×24kg, K:2×16kg)
Quote from Funbeat user on 26 September 2009, 15:10Absolut. Träna på ordentligt så du är ordentligt nedtränad när du börjar skära ner på mängden. Jag kan inte relatera till dina tävlingsmoment så jag vet inte hur lång toppningen bör vara. Jag förmodar att tipset med hellre för mycket vila än för lite appl
Absolut. Träna på ordentligt så du är ordentligt nedtränad när du börjar skära ner på mängden. Jag kan inte relatera till dina tävlingsmoment så jag vet inte hur lång toppningen bör vara. Jag förmodar att tipset med hellre för mycket vila än för lite appl
Quote from Elias Engqvist on 27 September 2009, 22:39Toppning 3 veckor före där man kör c:a 50% resp 30% resp 15% mängd men samma intensitet som vanl. är mitt tips. Sen får du ju konvertera till dina olika discipliner!
Toppning 3 veckor före där man kör c:a 50% resp 30% resp 15% mängd men samma intensitet som vanl. är mitt tips. Sen får du ju konvertera till dina olika discipliner!
Quote from Funbeat user on 28 September 2009, 08:08post i fel tråd
post i fel tråd
Quote from Funbeat user on 29 September 2009, 13:06Bra länk Henrik!
Bra länk Henrik!
Quote from Funbeat user on 29 September 2009, 14:35Greg McMillan ger sin syn på peakning: http://runningtimes.com/Article.aspx?ArticleID=14759&PageNum=1 .
Greg McMillan ger sin syn på peakning: http://runningtimes.com/Article.aspx?ArticleID=14759&PageNum=1 .
Quote from Funbeat user on 2 October 2009, 14:50Tack alla för bra tips!
Tack alla för bra tips!