Quote from Guest on 21 March 2011, 09:55Hej,
Jag ska bl a springa Premiärmilen på söndag och behöver tips på hur jag ska springa...mitt problem under tidigare tävlingar har varit att jag inte varit "helt slut" när jag kommer i mål och därför inte blivit helt nöjd med tiden. Kunde ju ha gjort li
Hej,
Jag ska bl a springa Premiärmilen på söndag och behöver tips på hur jag ska springa...mitt problem under tidigare tävlingar har varit att jag inte varit "helt slut" när jag kommer i mål och därför inte blivit helt nöjd med tiden. Kunde ju ha gjort li
Quote from Funbeat user on 21 March 2011, 10:05Jag prenumererar på ett tips brev från McMillan running.
Ett av dessa gav ett råd om att lägga upp sitt lopp strategiskt rätt. Nu var detta för Marathon distans, men tycker att det går att köra på alla distanser.
Bestäm i förväg vilken tid som du siktar m
Jag prenumererar på ett tips brev från McMillan running.
Ett av dessa gav ett råd om att lägga upp sitt lopp strategiskt rätt. Nu var detta för Marathon distans, men tycker att det går att köra på alla distanser.
Bestäm i förväg vilken tid som du siktar m
Quote from Funbeat user on 21 March 2011, 10:11Maria:
Om du känner att du inte blivit så trött som du önskat vid målgång så är mitt tips att öppna lite hårdare än du är van vid och försöka komma in i den lite snabbare rytmen.Sen är det bara känna hur det känns efter 6-7km, förhoppningsvis orkar du h
Maria:
Om du känner att du inte blivit så trött som du önskat vid målgång så är mitt tips att öppna lite hårdare än du är van vid och försöka komma in i den lite snabbare rytmen.
Sen är det bara känna hur det känns efter 6-7km, förhoppningsvis orkar du h
Quote from Funbeat user on 21 March 2011, 10:12Håller med föregående skrivare. Här är ett bra citat som säger allt.
"Runt the first 2/3 of the race with your brain and the last 1/3 with your heart"
Lugnt i början sedan är det bara att ösa på.
Håller med föregående skrivare. Här är ett bra citat som säger allt.
"Runt the first 2/3 of the race with your brain and the last 1/3 with your heart"
Lugnt i början sedan är det bara att ösa på.
Quote from Funbeat user on 21 March 2011, 10:17Bra beskrivning av mats!
Nu är det bara att du provar, och sedan vore det spännande att höra hur det har gått och vilken taktik du valde på loppet :)!
//Krille
Bra beskrivning av mats!
Nu är det bara att du provar, och sedan vore det spännande att höra hur det har gått och vilken taktik du valde på loppet :)!
//Krille
Quote from Lars Breström on 21 March 2011, 13:01Personligen så springer jag milen enligt följande:
km 1-4: Oj, här går det undan, men det ska nog gå bra
km 5-6: Passerat första halvan, kommer jag verkligen kunna hålla det här tempot hela vägen?...jo, det ska banne mig gå.
km 7-8: Shit, jag kommer att d
Personligen så springer jag milen enligt följande:
km 1-4: Oj, här går det undan, men det ska nog gå bra
km 5-6: Passerat första halvan, kommer jag verkligen kunna hålla det här tempot hela vägen?...jo, det ska banne mig gå.
km 7-8: Shit, jag kommer att d
Quote from Funbeat user on 21 March 2011, 13:21Jag tror på negativa halvor -- att hellre öppna för långsamt och sedan öka än tvärt om.
Jag tror på negativa halvor -- att hellre öppna för långsamt och sedan öka än tvärt om.
Quote from Funbeat user on 21 March 2011, 13:25Jag brukar försöka lura mig själv så mycket som möjligt. Sista två veckorna innan loppen blir det några snabbare pass. Alla pass avslutas med stegringslopp (fixerad sträcka på -100m, sakta till en början och maxfart på slutet).
Precis innan loppet avsluta
Jag brukar försöka lura mig själv så mycket som möjligt. Sista två veckorna innan loppen blir det några snabbare pass. Alla pass avslutas med stegringslopp (fixerad sträcka på -100m, sakta till en början och maxfart på slutet).
Precis innan loppet avsluta
Quote from Funbeat user on 21 March 2011, 13:45Maria, det kan vara så att 10 Km är för kort sträcka för dig.
Du kanske gör av med energi på ett sätt som gör det mycket svårt att tömma lagren på 10 Km.
Testa ett betydligt längre lopp, det kanske passar dig perfekt.
Maria, det kan vara så att 10 Km är för kort sträcka för dig.
Du kanske gör av med energi på ett sätt som gör det mycket svårt att tömma lagren på 10 Km.
Testa ett betydligt längre lopp, det kanske passar dig perfekt.
Quote from Funbeat user on 21 March 2011, 14:10Tack för alla tips!
Tack för alla tips!