Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningTävlingsdags
You need to log in to create posts and topics.

12

Nu har säsongen börjat och tävlingarna duggar tätt. Nyfiken på hur ni förbereder er både mentalt o fysiskt. vilken mat äter ni? sover ni extra mycket, musik etc
Alla goda råd + ovanor välkomnas.

Jag har sprungit ett gäng lopp nu i vår. Gud vet varför, jag kanske borde en pyskolog kolla min hjärna. För jag...
1. Har ingen tävlingsinstikt överhuvudtaget
2. Har aldrig frivilligt sprungit nån tävling förut
3. Skulle inte kunna springa ifrån en glaciä

Sprang också Kvarnloppet (årets första lopp) i det underbara vädret! Har anmält mig till halvmaran i Sthlm, huu - har aldrig sprungit längre än 13 km, men man måste väl utmana sig själv! Tänkte försöka följa Szalkais träningsprogram...

Sprang också Kvarnloppet (årets första lopp) i det underbara vädret! Har anmält mig till halvmaran i Sthlm, huu - har aldrig sprungit längre än 13 km, men man måste väl utmana sig själv! Tänkte försöka följa Szalkais träningsprogram...

Jag ska springa mitt första riktiga lopp den 10 maj --> SpringCross 6 km.
Efter det blir det till att springa Vårruset (5 km) här hemma i Västerås den 20 maj och efter det blir det skolans idrottsklassiker "Mälarruset" (5 km löpning) den 30 maj. Tre (kort

Peter: du får gå med i en förening som betalar dina anmälningsavgifter! Det är jag! Min förening betalar alla anmälningsavgifter utom de första 600 kr som jag själv måste stå för. Medlemsavgiften till föreningen är 75 kr/år!

Växjöloppet på torsdag (21km) ser det som ett test inför gv men vet hur jag funkar redan nervös(#) vill ofta lite för mycket. försöker ta det lugnt men tar alltid ut mig för fort. på tävlings dagen kommer jag knappt kunna äta och det är ju jätte bra innfö

Vi håller tummarna! (t+)

Själv har jag precis fått reda på att jag har en partiell skada på det främre korsbandet. Blev rekommenderad att inte springa Stockholm Halvmaraton i höst. Jag fick fortsätta springa (försiktigt) men halvmaran var lite väl lång

Håller båda korsbanden + stämbandet (t+)

idag är det ett år sedan jag opererade främre korsbandet i knät och visst kan jag springa men knät kommer aldrig bli som innan...

12