Quote from Guest on 9 October 2009, 11:34Vad har ni för taktik under tävling?
Bryr ni er om er pulszon?Bara undrar som totalt ovetande.
Vad har ni för taktik under tävling?
Bryr ni er om er pulszon?
Bara undrar som totalt ovetande.
Quote from Funbeat user on 9 October 2009, 11:44Jag försöker vara med i tävlingen och komma först över mållinjen.
Jag försöker vara med i tävlingen och komma först över mållinjen.
Quote from Funbeat user on 9 October 2009, 11:46Först och främst: Släpp aldrig rulllen.
Du får snart ett bra svar av Fp. David P.
Edit: Jäklar vad snabb han var nu igen
Först och främst: Släpp aldrig rulllen.
Du får snart ett bra svar av Fp. David P.
Edit: Jäklar vad snabb han var nu igen
Quote from Rasmus Olsson on 9 October 2009, 11:57Pulszoner har jag möjligtvis kol på när jag tränar. Men å andra sodan är det väl inte bra att pulsen sticker iväg för högt under tävling, då tar orken slut snabbt.
Men annars som Håkan säger, tappa inte rullen!
Pulszoner har jag möjligtvis kol på när jag tränar. Men å andra sodan är det väl inte bra att pulsen sticker iväg för högt under tävling, då tar orken slut snabbt.
Men annars som Håkan säger, tappa inte rullen!
Quote from Funbeat user on 9 October 2009, 12:05haha
Många kör på puls. Jag kör på känsla och på att aldrig släppa rullen. Känner man till bansträckningen så vet man när utbrytningar kan tänkas gå. Då gäller det att positionera sig långt fram innan dessa partier om man vill vara med.
haha
Många kör på puls. Jag kör på känsla och på att aldrig släppa rullen. Känner man till bansträckningen så vet man när utbrytningar kan tänkas gå. Då gäller det att positionera sig långt fram innan dessa partier om man vill vara med.
Quote from Funbeat user on 9 October 2009, 12:09Har svårt att tänka mig att nån som tävlar på linjelopp har så mycket möjlighet att köra efter puls mer än uppför.
Har svårt att tänka mig att nån som tävlar på linjelopp har så mycket möjlighet att köra efter puls mer än uppför.
Quote from Lisa Bringhed on 9 October 2009, 12:21Susse: Är det så att det är motionslopp du tänker på?
Susse: Är det så att det är motionslopp du tänker på?
Quote from Funbeat user on 9 October 2009, 12:22Tappa aldrig rullen! Var beredd på att tempot i tävlingen/klungan kan liknas vid ett intervallpass, dvs ryckigt med tempoökningar och lite lungnare stunder om vartannat. Men vad du än gör, tappa aldrig rullen.
Tappa aldrig rullen! Var beredd på att tempot i tävlingen/klungan kan liknas vid ett intervallpass, dvs ryckigt med tempoökningar och lite lungnare stunder om vartannat. Men vad du än gör, tappa aldrig rullen.
Quote from Funbeat user on 9 October 2009, 12:45Hej,
Jag håller med föregående skribenter om att se till att hålla rulle. Det är viktigare än att titta på pulsen. Men jag vill tillägga ett par saker.
Dels att i de lopp som jag kört har det nästa alltid varit ett uppskruvat tempo i början som succesi
Hej,
Jag håller med föregående skribenter om att se till att hålla rulle. Det är viktigare än att titta på pulsen. Men jag vill tillägga ett par saker.
Dels att i de lopp som jag kört har det nästa alltid varit ett uppskruvat tempo i början som succesi
Quote from Funbeat user on 9 October 2009, 13:06Kan man vinna då?
Kan man vinna då?