Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Hmm.. trode jag la in en "diskusion" om detta nyss.. men det verkar inte som om jag fick till det. Så jag gör ett nytt försök..

Olle - kan jag som "grupp ägare" ta bort gamla diskusioner i "min" grupp? I så fall hur?

Om inte - snäll kan du inte ge oss

gamla diskussioner - censur ?!?!

Precis. Man ska väl inte plocka bort gamla (o)sanningar heller. Hur skulle det då gå med alla sökmotorer.

Apropå sökmotorer. jag har sett att Google snabbt plockar upp våra diskussioner. Gäller det bara de öppna grupperna? Gissningsvis är det så. Det sku

Jepp, självklart är slutna grupper inte tillgängliga för Google.

Censur - nej inte alls.. men vårt lag har en egen grupp där vi skriver om sånt som bara rör vårt lag, vi skriver upp saker som kan vara bra att veta tex inför en match eller en träning - men den irformationen är ju sen bara "ivägen" och gör gruppen sida r

Leka Gud?
😉

Lingling - självklart. 😉

Nej men alvarligt talat - det vore verkligen behändigt och bra att kunna göra.
Det beror kanske lite på hur man använder sig av sidan, och vilken typ av grupp det är hur nyttigt det är.

Jag kan tänka mig två olika vettiga lösningar, som eventuellt kan kombineras:

1) Automatisk arkivering av diskussioner som varit inaktiva på x dagar.
2) Manuell arkivering av diskussioner, kan göras av gruppadmin.

Arkivering ska innebära att diskussione

Det låter ju jättebra. Men jag tror mest på den automatiska arkiveringen. Annars blir det nog inte av.

Nope, tror inte heller det blir av generellt sett. Men det är ju ett bra komplement om man kan arkivera manuellt.