Quote from Mikaela Lexén on 8 July 2010, 12:00Kemiskt ren bensin har fungerat bra för mig, men man får vara rätt frikostig med det om limresterna är gamla.
Kemiskt ren bensin har fungerat bra för mig, men man får vara rätt frikostig med det om limresterna är gamla.
Quote from Funbeat user on 8 July 2010, 12:14Jo, det går åt en del och gäller att man "sörjer för god ventilation". Satt framför TVn sist men fick gå ut..
Jo, det går åt en del och gäller att man "sörjer för god ventilation". Satt framför TVn sist men fick gå ut..
Quote from Berit Bengtson on 8 July 2010, 12:49Vad har du dina kolfiberhjul för?
Vad jag undrar över är:
Vill du att de skall vara snabba
eller
räcker det att de ser (och kanske även känns) snabba ut?Tester visar nämligen att tubdäckslimmet har stor påverkan på rullmotståndet och att då ffa tejp ök
Vad har du dina kolfiberhjul för?
Vad jag undrar över är:
Vill du att de skall vara snabba
eller
räcker det att de ser (och kanske även känns) snabba ut?
Tester visar nämligen att tubdäckslimmet har stor påverkan på rullmotståndet och att då ffa tejp ök
Quote from Funbeat user on 8 July 2010, 13:09aceton funkade bra för mig
aceton funkade bra för mig
Quote from Funbeat user on 8 July 2010, 13:30Håkan: Hur stor tidsskillnad skulle det göra på 18 mil?
Jag vill att dom både ska vara snabba och snygga så klart.
Håkan: Hur stor tidsskillnad skulle det göra på 18 mil?
Jag vill att dom både ska vara snabba och snygga så klart.
Quote from Funbeat user on 8 July 2010, 16:29Vid en punktering så tar det lååång tid med tape.
Vid en punktering så tar det lååång tid med tape.
Quote from Berit Bengtson on 8 July 2010, 17:50Fredrik Adolfsson skrev:
> Hur stor tidsskillnad skulle det göra på 18 mil?Det är omöjligt att svar på, det beror på för många okända parametar, bla;
-Vad du har för rullmotstånd nu (dvs hur bra däck och hur bra limmade är de)?
-Vad du + din cykel väge
Fredrik Adolfsson skrev:
> Hur stor tidsskillnad skulle det göra på 18 mil?
Det är omöjligt att svar på, det beror på för många okända parametar, bla;
-Vad du har för rullmotstånd nu (dvs hur bra däck och hur bra limmade är de)?
-Vad du + din cykel väge
Quote from j sollerman on 8 July 2010, 20:21Jag frågade om tejp när jag köpte mina hjul. Men Peter på allebike avrådde bestämt mig från de eftersom det fanns risk att däcket kan kavla av.
Jag frågade om tejp när jag köpte mina hjul. Men Peter på allebike avrådde bestämt mig från de eftersom det fanns risk att däcket kan kavla av.
Quote from Funbeat user on 8 July 2010, 20:28Är det bättre att cykla och testa hur mycket det gör, eller?
Är det bättre att cykla och testa hur mycket det gör, eller?
Quote from Funbeat user on 8 July 2010, 21:03Sticker ut och tränar medan ni räknar.
Sticker ut och tränar medan ni räknar.