Quote from Guest on 5 May 2008, 12:31Jag startade en annan tråd om en hårdskalsväska, men den kom mest att handla om hur det är att ta med sin cykel på flyget.
Jag "hävdar" att eftersom man betalar en extra kostnad på ca 300 för att ta med cykel borde cykelns vikt + bike bag inte blandas ih
Jag startade en annan tråd om en hårdskalsväska, men den kom mest att handla om hur det är att ta med sin cykel på flyget.
Jag "hävdar" att eftersom man betalar en extra kostnad på ca 300 för att ta med cykel borde cykelns vikt + bike bag inte blandas ih
Quote from Mikaela Hedberg Andersson on 5 May 2008, 12:41När vi åkte med SAS till Mallis så fick vi ha med oss 50kg (20 + 30) efter att vi hade betalt dom 300 extra per cykel. Och självklart ska det vara så, vad betalar man annars för?
När vi åkte med SAS till Mallis så fick vi ha med oss 50kg (20 + 30) efter att vi hade betalt dom 300 extra per cykel. Och självklart ska det vara så, vad betalar man annars för?
Quote from Camilla Höög on 5 May 2008, 13:25Varför inte ringa och fråga vad som gäller istället för att hitta på egna teorier?
Det är säkert så som du säger.Kolla med alla olika flygbolag du tänker åka med eftersom reglerna varierar från bolag till bolag och från flygplats till flygplats.
Varför inte ringa och fråga vad som gäller istället för att hitta på egna teorier?
Det är säkert så som du säger.
Kolla med alla olika flygbolag du tänker åka med eftersom reglerna varierar från bolag till bolag och från flygplats till flygplats.
Quote from Funbeat user on 5 May 2008, 15:47The price for a bike is 40 Euro/direction, as long as the weight does not exceed 30 kg. This is in addition to the standard free baggage allowance which is 20 kg. The fee is payable at the airport.
från Lufthansa
The price for a bike is 40 Euro/direction, as long as the weight does not exceed 30 kg. This is in addition to the standard free baggage allowance which is 20 kg. The fee is payable at the airport.
från Lufthansa
Quote from Funbeat user on 5 May 2008, 16:11Som Anders sa: olika bolag, olika flygplatser, olika rutter => olika regler!
Det beror på fackavtal hos lastarna, flygplatsens baggagesystem och flygplansmodell hur mycket "uddabaggage" man kan lasta och vad det får väga!
Bäst är att höra med flygbolage
Som Anders sa: olika bolag, olika flygplatser, olika rutter => olika regler!
Det beror på fackavtal hos lastarna, flygplatsens baggagesystem och flygplansmodell hur mycket "uddabaggage" man kan lasta och vad det får väga!
Bäst är att höra med flygbolage
Quote from Funbeat user on 5 May 2008, 16:16Vid ett annat tillfälle har tydligen piloten varit så företagsam att stavarna togs in i kabinen via ett fönster i cockpit och sedan låg på golvet i kabin. Lite klurigt men undrar om det är OK med dagens säkerhetsregler.
Vid ett annat tillfälle har tydligen piloten varit så företagsam att stavarna togs in i kabinen via ett fönster i cockpit och sedan låg på golvet i kabin. Lite klurigt men undrar om det är OK med dagens säkerhetsregler.
Quote from Funbeat user on 5 May 2008, 16:22Piloten för dagen vägrade denna lösning! Förstår honom, hur ska en evakuering gå till om det ligger en hög med stavar i mittgången?
Piloten för dagen vägrade denna lösning! Förstår honom, hur ska en evakuering gå till om det ligger en hög med stavar i mittgången?
Quote from Funbeat user on 5 May 2008, 17:02stavar? nä, jag håller mig till cykel tror jag. 🙂
stavar? nä, jag håller mig till cykel tror jag. 🙂
Quote from Funbeat user on 5 May 2008, 17:08Numera har Carro tagit ALLA stavarna.
Numera har Carro tagit ALLA stavarna.
Quote from Funbeat user on 5 May 2008, 17:15Om det inte handlar om väldigt små flygplan, så är lastutrymmena långa nog för att man ska kunna klämma in några stavar i längsled. Skulle inte vilja ha dem i kabinen!!!
Om det inte handlar om väldigt små flygplan, så är lastutrymmena långa nog för att man ska kunna klämma in några stavar i längsled. Skulle inte vilja ha dem i kabinen!!!