Quote from Bengt Askerfelt on 5 May 2008, 21:15De kanske fungerar bra vid ev. evakuering.
De kanske fungerar bra vid ev. evakuering.
Quote from Funbeat user on 5 May 2008, 21:42Av erfarenhet, Md80/90-familjen, nej, B737 och uppåt: ja
CRJ- Du skojar!! 🙂Nog om flygplansmodeller!
Cykel är väl en hel del lättare än stavar, men man bör kolla upp innan!
Av erfarenhet, Md80/90-familjen, nej, B737 och uppåt: ja
CRJ- Du skojar!! 🙂
Nog om flygplansmodeller!
Cykel är väl en hel del lättare än stavar, men man bör kolla upp innan!
Quote from Funbeat user on 6 May 2008, 12:32En liten parantes, på vår voucher till transfern stod att cykelväskan max fick väga 20 kg... Så egentligen hade vi inte kommit från flygplatsen 🙂 (Har aldrig sett det förr, någon annan?)
En liten parantes, på vår voucher till transfern stod att cykelväskan max fick väga 20 kg... Så egentligen hade vi inte kommit från flygplatsen 🙂 (Har aldrig sett det förr, någon annan?)
Quote from Funbeat user on 6 May 2008, 13:27förretsen, ska man tömma däcken på luft eller hur är det med det egentligen?
förretsen, ska man tömma däcken på luft eller hur är det med det egentligen?
Quote from Funbeat user on 6 May 2008, 13:40Jupp, kanske mest en skröna, men en del lastare kan göra det åt dig istället!
Bästa att göra det själv! Släpp ut så mycket luft att däcken känns mjuka!
Lastutrymmet är trycksatt, men trycket i kabinen på 10,000 m är väl "bara" runt 0.8-0.9 atm.
Jupp, kanske mest en skröna, men en del lastare kan göra det åt dig istället!
Bästa att göra det själv! Släpp ut så mycket luft att däcken känns mjuka!
Lastutrymmet är trycksatt, men trycket i kabinen på 10,000 m är väl "bara" runt 0.8-0.9 atm.
Quote from Funbeat user on 6 May 2008, 13:45Nu har jag varit i kontakt med både SAS och Lufthansa, de bolag jag ska flyga med.
Med Lufthansa kostar det 40 Euro och med SAS 300:-. Den kostnaden ska gälla som en slags "överviktsavgift" och räknas alltså inte till den övriga vikten.
Nu är det väl ba
Nu har jag varit i kontakt med både SAS och Lufthansa, de bolag jag ska flyga med.
Med Lufthansa kostar det 40 Euro och med SAS 300:-. Den kostnaden ska gälla som en slags "överviktsavgift" och räknas alltså inte till den övriga vikten.
Nu är det väl ba
Quote from Funbeat user on 6 May 2008, 14:33Förra våren flög jag i asfalten.
Förra våren flög jag i asfalten.
Quote from Funbeat user on 6 May 2008, 15:55Trycket i kabinen, på normal flyghöjd, är minst motsvarande trycket i atmosfären på ca 2500 m höjd över havet. Det motsvarar, och är reglerat i bestämmelserna till, 750 hPa som lägst. Normalt lufttryck vid havsytan är 1013 hPa. Trycket minskar alltså maxi
Trycket i kabinen, på normal flyghöjd, är minst motsvarande trycket i atmosfären på ca 2500 m höjd över havet. Det motsvarar, och är reglerat i bestämmelserna till, 750 hPa som lägst. Normalt lufttryck vid havsytan är 1013 hPa. Trycket minskar alltså maxi
Quote from Funbeat user on 6 May 2008, 15:58De som har fått punka under flygturer har cyklat med cykeln i lastutrymmet?
De som har fått punka under flygturer har cyklat med cykeln i lastutrymmet?
Quote from antti5303@gmail.com on 6 May 2008, 16:07Om man håller sig inom maxvikten får man ha vad man vill i väskan (utom vapen och sprängmedel och dyl.) utan att flygbolagen har rätt att ta ut avgift. Packa lätt, flyg billigt.
Redigerat: Hade inte helt koll här. Men Kaj Munk som gjort över 20 ironman h
Om man håller sig inom maxvikten får man ha vad man vill i väskan (utom vapen och sprängmedel och dyl.) utan att flygbolagen har rätt att ta ut avgift. Packa lätt, flyg billigt.
Redigerat: Hade inte helt koll här. Men Kaj Munk som gjort över 20 ironman h