Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumSimningTa på sig våtdräkt?
You need to log in to create posts and topics.

Hur gör ni bäst för att få våtdräkten på plats? Kollade lite på tuben och hittade denna videon, http://www.youtube.com/watch?v=jRpOMge-YeQ&feature=youtube_gdata_player

Han tipsar om att fylla dräkten med vatten och flytta den på plats och sen låta vattne

man har inte alltid tillgång till vatten vid start så det är bättre att lära dig att ta på sig den utan, sedan kan man fyll den med vatten precis innan start för att justera den på axlar.

fast på vansbro har man bara 10s om man inte starta i de första 2-

Ett tips jag tagit till mig för att lättare få dräkten över händer och fötter är att använda en plastpåse (typ ICA elle Systemet) som träs över en fot i taget, vilket gör att dräkten lättare glider på.

När det gäller anpassningen kring axlarna upplever j

Plastpåse fungerar utmärkt men försökt hitta en liten slitstark. Liten för att den inte ska fastna med resten när väl foten är igenom utan kan dra ut sista biten lätt. Sedan slitstark för att du just drar. Fruktpåsar är små och praktiska men slits sönder,

Kort strumpor fungera också

Häromsistens lyckades jag extraordinärt bra med att få på dräkten, och nyckeln var att börja dra upp den ordentligt redan nere vid benen. Jag tror att jag tidigare fick för lite dräkt över, så att säga, när jag kom till axlarna. Genom att se till att man

Plastpåse ska jag testa

Strumpor och tunna bomullshandskar kör jag med.
Glider lite bättre och man skyddar dräkten från naglarna.

Tvåliters fryspåse på fötterna gör underverk för att dräkten ska glida på smidigt.

Undrar över det där att fylla dräkten med vatten, eller snarare att dräkten eller du själv är blöt. Jag har blivit lärd att det är in till omöjligt att ta på sig dräkten när man själv är blöt. -Är det struntprat jag gått på eller?

Edit tog bort ett ord.