Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelTacx Fortius Multiplayer
You need to log in to create posts and topics.

12

Funderar på att köpa en sådan men blir inte klok på vad som ingår i det paketet. Var inne på Tacx hemsida och det verkar som om programvaran för att kunna cykla med DVD:erna är optional extra.
Är det någon som har en sån och vet vad som gäller?

/Peter

Du behöver inte köpa ngn extra programvara för att köra med Real Life dvd-skivorna.
Denna trainer kan du få tag i för under 7000;- inkl frakt i Tyskland..

Tack Niclas,
Det känns bra. Jag såg att bike24.com har den för €700 + €20 för frakt

Jag har ganska nyligen köpt en och det har verkligen gjort träningen betydligt mer stimulerande. Förut körde jag max 60 minuter på trainer, men med den här kan jag köra både lugna och hårda pass i upp till tre timmar utan att bli uttråkad.

Det som ger me

Hej Peter!

Det du riskerar att råka ut för är att du inte får Tacx Trainer Software med i paketet när du köper. Denna mjukvara ska dock ingå sedan 2009. Jag fick endast det enklare programmet (som jag inte kommer ihåg vad det heter). Lite mailande med Ta

Är det styrramen och programvaran som skiljer Fortius 1940 och Fortius 1930 Multiplayer åt eller är det andra skillnader ?

Tack för alla svar. Det sätte verkligen griller i huvudet på mig. Blev även erbjuden en Elite Realaxiom CT. Nu är jag rådvill....

Peter

Styrramen och multiplayerlicensen skiljer åt. Jag är nästan helt säker på att programvaran är densamma. Med multiplayern får man 1 års internetlicens. Jag skulle idag ha valt Fortius istället för multiplayern, eftersom jag inte tycker om styrramen och int

Edit: dubbelpost 🙁

Måste ju vara kul att ibland kunna mäta sig mot andra cyklister under vinterhalvåret, för att känna vad man är i för form.
Kanske sikta på en sådan där mackapär till nästa vinter.

12