Quote from Johan Fylke on 7 February 2010, 17:20jag har en fortius som jag kört 3 vintrar med är mycket nöjd, kör nästan bara rlv gör att man kan köra ett landsvägspass utan problem på en vanlig trainer är det svårt att hålla ut. Jag håller med Jan styrenheten klarar man sig utan ingen känsla alls.
jag har en fortius som jag kört 3 vintrar med är mycket nöjd, kör nästan bara rlv gör att man kan köra ett landsvägspass utan problem på en vanlig trainer är det svårt att hålla ut. Jag håller med Jan styrenheten klarar man sig utan ingen känsla alls.
Quote from Funbeat user on 7 February 2010, 17:28Kan någon förklara hur man i programvaran stället in vikten och längden?
Allt går att ställa in om dig även vikt och längd. När jag sedan spara och kollar på mett ID-card är jag alltid 180 lång och väger 75 kg(vore iofs kul men..). Samma sak för min fru,
Kan någon förklara hur man i programvaran stället in vikten och längden?
Allt går att ställa in om dig även vikt och längd. När jag sedan spara och kollar på mett ID-card är jag alltid 180 lång och väger 75 kg(vore iofs kul men..). Samma sak för min fru,
Quote from Funbeat user on 7 February 2010, 20:06Efter du ändrat dina mått så har jag för mig att man måste trycka "Enter"/"Return" för att den skall spara dina ändringar.
Jag fick inte heller till det i början 😉
Efter du ändrat dina mått så har jag för mig att man måste trycka "Enter"/"Return" för att den skall spara dina ändringar.
Jag fick inte heller till det i början 😉
Quote from Funbeat user on 7 February 2010, 21:08Vilken skillnad ett Enter gör 😉 Tack så mycket för hjälpen...
Vilken skillnad ett Enter gör 😉 Tack så mycket för hjälpen...
Quote from Funbeat user on 17 February 2010, 08:57Hej igen,
En dum fråga igen. Hur skall man bromsa i nedförslut ?
Jag körde igår ner från Cap Fermentor på mallis på trainern. Det är ju ordentliga backar. Jag bromsade med bakbromsen och det verkar ju inte vara optimalt.Dessutom luktade det inte gott
Hej igen,
En dum fråga igen. Hur skall man bromsa i nedförslut ?
Jag körde igår ner från Cap Fermentor på mallis på trainern. Det är ju ordentliga backar. Jag bromsade med bakbromsen och det verkar ju inte vara optimalt.Dessutom luktade det inte gott
Quote from ellen olsson on 17 February 2010, 09:05Du ska inte använda de vanliga bromsarna på trainern.
Du ska inte använda de vanliga bromsarna på trainern.
Quote from Funbeat user on 17 February 2010, 10:48Hej Fredrik,
Hur är då tanken att man ska sakta ned i serpentinbackar?
Hej Fredrik,
Hur är då tanken att man ska sakta ned i serpentinbackar?
Quote from Funbeat user on 17 February 2010, 14:01Varning för fukt!
Hej alla!
Kanske borde starta ny tråd för detta...
Jag har fått problem med fukt i min "kontrolldosa" till trainern. Det hela började med att jag fick "automatiska knapptryck" under träning, pulsdata borjade komma utan att jag hade pu
Varning för fukt!
Hej alla!
Kanske borde starta ny tråd för detta...
Jag har fått problem med fukt i min "kontrolldosa" till trainern. Det hela började med att jag fick "automatiska knapptryck" under träning, pulsdata borjade komma utan att jag hade pu
Quote from Funbeat user on 18 February 2010, 09:44Tack för tipset Jan,
Själv använder jag bara tangentbordet och musen eftersom jag och frun byter cyklarna hela tiden. Dosan ligger på bordet och ser ut som om den får stanna där
Tack för tipset Jan,
Själv använder jag bara tangentbordet och musen eftersom jag och frun byter cyklarna hela tiden. Dosan ligger på bordet och ser ut som om den får stanna där
Quote from Johan Fylke on 21 February 2010, 10:30varför måste du bromsa? du följer ju vägen hur du fort eller sakta du än kör
varför måste du bromsa? du följer ju vägen hur du fort eller sakta du än kör