Quote from Guest on 30 August 2011, 10:31En idé som jag fått efter att ha surfat runt på olika bloggar är att det skulle vara bra om man kunde tagga sina träningspass i olika kategorier.
T.ex. med gymmet om det var ett pass, LesMilles om det var BodyPump eller BodyCombat, instruktörens namn, k
En idé som jag fått efter att ha surfat runt på olika bloggar är att det skulle vara bra om man kunde tagga sina träningspass i olika kategorier.
T.ex. med gymmet om det var ett pass, LesMilles om det var BodyPump eller BodyCombat, instruktörens namn, k
Quote from Elias Engqvist on 30 August 2011, 10:41Jag tycker det är en utmärkt idé! Jag har ju tidigare föreslagit att man skulle rensa upp i typ-av-träning-träsket och bara ha de mest grundläggande typerna: (Löpning, cykling, styrketräning, rehab, ...) och att man sen har ett fritextfält där man skriver
Jag tycker det är en utmärkt idé! Jag har ju tidigare föreslagit att man skulle rensa upp i typ-av-träning-träsket och bara ha de mest grundläggande typerna: (Löpning, cykling, styrketräning, rehab, ...) och att man sen har ett fritextfält där man skriver
Quote from Funbeat user on 30 August 2011, 11:09Vad fyller då huvudtypen för funktion, egentligen?
Vad fyller då huvudtypen för funktion, egentligen?
Quote from Funbeat user on 30 August 2011, 11:11Övergripande statistik för hela funbeat? Man kan ha topplistor över löpning, cykling,...
Övergripande statistik för hela funbeat? Man kan ha topplistor över löpning, cykling,...
Quote from Funbeat user on 30 August 2011, 11:16Samma som den gör just nu.
Summeras i cirkeldiagram, överskrift i Träningsströmmen, topplistor osv.Personligen har jag egentligen inget problem med att det finns många träningsformer och jag tror att alla träningsformer mycket väl skulle kunna samexiste
Samma som den gör just nu.
Summeras i cirkeldiagram, överskrift i Träningsströmmen, topplistor osv.
Personligen har jag egentligen inget problem med att det finns många träningsformer och jag tror att alla träningsformer mycket väl skulle kunna samexiste
Quote from Elias Engqvist on 30 August 2011, 11:50Magnus: Det som saknas idag är om man tex reggar "löpning -terräng", "löpning - subtröskel", "löpning - trappor", "löpning - hund", "löpning - djupsnö" och sen vill veta hur mycket löpning man gjort och vill ha lite diagram etc. så är det idag ett fasligt
Magnus: Det som saknas idag är om man tex reggar "löpning -terräng", "löpning - subtröskel", "löpning - trappor", "löpning - hund", "löpning - djupsnö" och sen vill veta hur mycket löpning man gjort och vill ha lite diagram etc. så är det idag ett fasligt
Quote from Funbeat user on 30 August 2011, 15:35Christer, det jag menar är att du bara helt enkelt taggar dina aktivitet med "löpning" om du vill ha med den i listan över löpning. Sen så kan du ju lägga in andra taggar också, tex "nedförsbacke 2%".
Så räcker det med tagg-systemet, så slipper man besvä
Christer, det jag menar är att du bara helt enkelt taggar dina aktivitet med "löpning" om du vill ha med den i listan över löpning. Sen så kan du ju lägga in andra taggar också, tex "nedförsbacke 2%".
Så räcker det med tagg-systemet, så slipper man besvä
Quote from Elias Engqvist on 30 August 2011, 15:41Jo, jag insåg då du skrev det att det är en möjlighet och kanske lättare att koda. Jag tror dock att det ur systemsynpunkt kan vara bra att ha kvar en grund i form av huvudtyper. Men jag är inte säker...
Jo, jag insåg då du skrev det att det är en möjlighet och kanske lättare att koda. Jag tror dock att det ur systemsynpunkt kan vara bra att ha kvar en grund i form av huvudtyper. Men jag är inte säker...
Quote from Funbeat user on 30 August 2011, 15:47Problemet med taggningen är att alla människor inte skriver exakt lika och då blir det svårt att verkligen få med ALLA om vissa skriver "sprang i skogen" och andra "löpning terräng" när de egentligen har haft samma typ av pass. För att inte tala om alla s
Problemet med taggningen är att alla människor inte skriver exakt lika och då blir det svårt att verkligen få med ALLA om vissa skriver "sprang i skogen" och andra "löpning terräng" när de egentligen har haft samma typ av pass. För att inte tala om alla s
Quote from Funbeat user on 30 August 2011, 15:49Men detta är inte tänkt att användas för uppföljning eller jämförelse med andra, utan bara för eget bruk.
Om jag taggar alla mina box-pass med "Jocke" som är min instruktör så är ju inte det intressant att jämföras eller summeras med andra personers "Joc
Men detta är inte tänkt att användas för uppföljning eller jämförelse med andra, utan bara för eget bruk.
Om jag taggar alla mina box-pass med "Jocke" som är min instruktör så är ju inte det intressant att jämföras eller summeras med andra personers "Joc