Quote from Elias Engqvist on 30 August 2011, 15:54Det är därför det vore bra med ett system som fyller i/ger förslag vartefter man skriver som tex google.se - där förslagen grundar sig på sånt som skrivits tidigare... (som jag skrev i ett tidigare inlägg)
Det kan iofs bli dumt ändå och då är det ju bra
Det är därför det vore bra med ett system som fyller i/ger förslag vartefter man skriver som tex google.se - där förslagen grundar sig på sånt som skrivits tidigare... (som jag skrev i ett tidigare inlägg)
Det kan iofs bli dumt ändå och då är det ju bra
Quote from Elias Engqvist on 30 August 2011, 15:54Erik: Du får väl komplettera med Jockes personnummer för säkerhets skull 🙂
Erik: Du får väl komplettera med Jockes personnummer för säkerhets skull 🙂
Quote from Funbeat user on 30 August 2011, 15:59Personligen tycker jag att "jämföra med andra"-delen är av ganska underordnat intresse. Det registreras så olika ändå, att det är fasta rubriker ger en falsk känsla av jämförbarhet som nog inte riktigt motsvaras av verkligheten.
Personligen tycker jag att "jämföra med andra"-delen är av ganska underordnat intresse. Det registreras så olika ändå, att det är fasta rubriker ger en falsk känsla av jämförbarhet som nog inte riktigt motsvaras av verkligheten.
Quote from Funbeat user on 30 August 2011, 16:18Sant Christer. Personligen har jag aldrig jämfört med andra, men det är bara för att det inte går på ett tillfredsställande sätt. Det kanske verkade kul i början, men nu kan det faktiskt kvitta.
Håller med att taggning vore en rätt sjysst idé.
Sant Christer. Personligen har jag aldrig jämfört med andra, men det är bara för att det inte går på ett tillfredsställande sätt. Det kanske verkade kul i början, men nu kan det faktiskt kvitta.
Håller med att taggning vore en rätt sjysst idé.
Quote from Funbeat user on 30 August 2011, 16:38Kan förtydliga för Olle om han läser detta att i mitt ursprungsförslag så är taggningen enbart för det egna personliga intresset och skall inte kopplas till, eller på något sätt jämföras med andra.
Kan förtydliga för Olle om han läser detta att i mitt ursprungsförslag så är taggningen enbart för det egna personliga intresset och skall inte kopplas till, eller på något sätt jämföras med andra.
Quote from Funbeat user on 30 August 2011, 16:39Jag tror det är svårt i vilket fall att garantera att folk registrerar sina pass "rätt", jämförelser håller nog bäst mellan de som har en informellt överenskommelse om hur man reggar.
(ej riktat till erik)
Jag tror det är svårt i vilket fall att garantera att folk registrerar sina pass "rätt", jämförelser håller nog bäst mellan de som har en informellt överenskommelse om hur man reggar.
(ej riktat till erik)
Quote from Elias Engqvist on 30 August 2011, 21:39Magnus: Men då är det ju bra om man har en grundtyp som är valbar!
Erik: Ditt förslag funkar precis som du tänkt det även om man kombinerar det med mitt förslag om gruppering av träningstyper!
Magnus: Men då är det ju bra om man har en grundtyp som är valbar!
Erik: Ditt förslag funkar precis som du tänkt det även om man kombinerar det med mitt förslag om gruppering av träningstyper!
Quote from Funbeat user on 30 August 2011, 21:46Att ha en unik huvudtyp möjliggör viss grundläggande statistik som troligen många användare vill ha. T.ex. diagram över genomförd träning av olika typer under senaste x dagarna. Kör man med taggar får inte varje pass en unik kategori att använda för denna
Att ha en unik huvudtyp möjliggör viss grundläggande statistik som troligen många användare vill ha. T.ex. diagram över genomförd träning av olika typer under senaste x dagarna. Kör man med taggar får inte varje pass en unik kategori att använda för denna
Quote from Funbeat user on 30 August 2011, 21:52Christer, idén med att man får upp andra taggar på förslag tycker jag täcker det ganska bra. Väldigt likt hur det fungerar att registrera styrkeövnignar.
Christer, idén med att man får upp andra taggar på förslag tycker jag täcker det ganska bra. Väldigt likt hur det fungerar att registrera styrkeövnignar.