Quote from Guest on 21 January 2009, 09:06Har tagit backup inför stundande serverbyte... klokt eller?
Har tagit backup inför stundande serverbyte... klokt eller?
Quote from Funbeat user on 21 January 2009, 09:16Det är ALDRIG fel med backup.
Det är ALDRIG fel med backup.
Quote from Funbeat user on 21 January 2009, 17:19Rule #1: Always backup
Rule #2: Always backup (This is a backup of Rule #1)
Rule #1: Always backup
Rule #2: Always backup (This is a backup of Rule #1)
Quote from Rasmus Olsson on 21 January 2009, 19:33#3 Regelbunden backup, minst en per dag
#3 Regelbunden backup, minst en per dag
Quote from Funbeat user on 21 January 2009, 19:53#4: verifiera regelbundet att backupen funkar/är gjord så att den går att återställa.
#4: verifiera regelbundet att backupen funkar/är gjord så att den går att återställa.
Quote from Anders Wallerstedt on 21 January 2009, 19:56#5. rotera medierna för backup, så inte alla ligger på samma ställe.(minst två olika ställen/hus)
#5. rotera medierna för backup, så inte alla ligger på samma ställe.(minst två olika ställen/hus)
Quote from Rasmus Olsson on 21 January 2009, 20:56Kluster?! Det funkar så länge båda noderna är uppe...
Kluster?! Det funkar så länge båda noderna är uppe...
Quote from Funbeat user on 21 January 2009, 20:57Tja man lär sig snacket naturligtvis...men hur man sen gör...Mööörker. OBS jag vill inte veta. Andra kan å ska få massa plus för det tycker jag.//Dinosaurie-Kjelle.
Tja man lär sig snacket naturligtvis...men hur man sen gör...Mööörker. OBS jag vill inte veta. Andra kan å ska få massa plus för det tycker jag.//Dinosaurie-Kjelle.
Quote from Funbeat user on 23 January 2009, 16:26#6 Skaffa bergrum att förvara roterande backupmedie i.
#6 Skaffa bergrum att förvara roterande backupmedie i.
Quote from Funbeat user on 23 January 2009, 16:47Fanns det inte nåt bergrum till salu här för ett tag sen?? (H)
Eller så var det att de vågade inte sätta ut den på försäljning då de trodde att den kunde köpas av folk som de ansåg inte skulle ha bergrum av någon anledning...
Fanns det inte nåt bergrum till salu här för ett tag sen?? (H)
Eller så var det att de vågade inte sätta ut den på försäljning då de trodde att den kunde köpas av folk som de ansåg inte skulle ha bergrum av någon anledning...