Quote from Guest on 27 January 2011, 10:04En tanke som har slagit mig då jag i brist på backar vill backträna i längre persioder inför Geiranger (http://www.funbeat.se/training/show.aspx?TrainingID=12007652) här i sommar är det här med viktväst. Jag har sprungit med en ryggsäck (med 10 kg viktski
En tanke som har slagit mig då jag i brist på backar vill backträna i längre persioder inför Geiranger (http://www.funbeat.se/training/show.aspx?TrainingID=12007652) här i sommar är det här med viktväst. Jag har sprungit med en ryggsäck (med 10 kg viktski
Quote from Funbeat user on 27 January 2011, 10:14Jag har tyvärr ingen erfarenhet av löpning med viktväst, men vi använde det en hel del i riktigt jobbiga fyspass när jag tidigare tränade taekwondo (kampsport med fokus på sparkar).
Erfarenheten där var att ordentliga uppvärmningar var oerhört viktiga. T
Jag har tyvärr ingen erfarenhet av löpning med viktväst, men vi använde det en hel del i riktigt jobbiga fyspass när jag tidigare tränade taekwondo (kampsport med fokus på sparkar).
Erfarenheten där var att ordentliga uppvärmningar var oerhört viktiga. T
Quote from Joleen Lindkvist on 27 January 2011, 10:43Jag har en viktväst som jag endast använder vid promenader alternativt styrkeövningar, är tung nog andå när jag springer .. hur som helst det du måste tänka på att att den sitter bra om du ska kunna springa med den. Min häger man över axlarna och sedan är
Jag har en viktväst som jag endast använder vid promenader alternativt styrkeövningar, är tung nog andå när jag springer .. hur som helst det du måste tänka på att att den sitter bra om du ska kunna springa med den. Min häger man över axlarna och sedan är
Quote from Funbeat user on 27 January 2011, 22:56Har egentligen ingen aning om det är bra eller dåligt med viktväst. Skulle det inte räcka med en "broms" istället. Ett däck som släpar efter, eller liknande? Skaderisken borde sjunka ganska ordentligt.
Har egentligen ingen aning om det är bra eller dåligt med viktväst. Skulle det inte räcka med en "broms" istället. Ett däck som släpar efter, eller liknande? Skaderisken borde sjunka ganska ordentligt.
Quote from Funbeat user on 27 January 2011, 23:10Däcket är ju beprövat av bl.a Elofsson. Ett av de däckpass jag kört kvalificerar sig till topp tre hårdaste träningspass jag upplevt. Grymt sätt att träna!
Däcket är ju beprövat av bl.a Elofsson. Ett av de däckpass jag kört kvalificerar sig till topp tre hårdaste träningspass jag upplevt. Grymt sätt att träna!
Quote from Elias Engqvist on 27 January 2011, 23:15Rejäl uppförsbacke i djupsnö blir också rätt jobbigt...tro mig!
Rejäl uppförsbacke i djupsnö blir också rätt jobbigt...tro mig!
Quote from Funbeat user on 30 January 2011, 22:38Tack för alla svar! Jag bor "tyvärr" i en stad med begränsade möjligheter till att springa med däck eller liknande utan att någon skulle ta illa upp 😉
Om inte alla viktvästar är lika bra, finns det några som är speciellt bra?
Tack för alla svar! Jag bor "tyvärr" i en stad med begränsade möjligheter till att springa med däck eller liknande utan att någon skulle ta illa upp 😉
Om inte alla viktvästar är lika bra, finns det några som är speciellt bra?
Quote from Funbeat user on 12 March 2011, 16:43Jag tänkte väcka liv i min fråga här igen eftersom det har gått en tid. Vad tror ni om denna träning? Kommer den att hjälpa eller hur ska jag annars lägga upp min träning?
Jag tänkte väcka liv i min fråga här igen eftersom det har gått en tid. Vad tror ni om denna träning? Kommer den att hjälpa eller hur ska jag annars lägga upp min träning?