Quote from Guest on 24 September 2012, 19:59Då har har blivit med cyklocross idag. Det blev en Merida med skivbromsar och Ultegra växlar. Första turen avklarat. Det var VÄLDIG ovan!! Har aldrig haft en annan cykel än en tantcykel med 7 växlar. Det som var viktigt idag var att lära känna bromsarna o
Då har har blivit med cyklocross idag. Det blev en Merida med skivbromsar och Ultegra växlar. Första turen avklarat. Det var VÄLDIG ovan!! Har aldrig haft en annan cykel än en tantcykel med 7 växlar. Det som var viktigt idag var att lära känna bromsarna o
Quote from Funbeat user on 24 September 2012, 20:097 växlar och SPD-pedaler. Det låter snäppet bättre än min treväxlade med barnstol. Jag är också på jakt efter en cyclocross.
7 växlar och SPD-pedaler. Det låter snäppet bättre än min treväxlade med barnstol. Jag är också på jakt efter en cyclocross.
Quote from Funbeat user on 24 September 2012, 20:25Antagligen gav den inte lika mkt motstånd som växel 7 eftersom det rullade mycket bättre 😉
Antagligen gav den inte lika mkt motstånd som växel 7 eftersom det rullade mycket bättre 😉
Quote from Funbeat user on 24 September 2012, 21:17Om det är Merida CX modell 5 som du har så har den största klingan fram "bara" 46 "tänder" och den mindre har 36. Kassetten har 12-27. Kanske byta klingor fram till 50/34
och/eller kassett 11-28?!
Om det är Merida CX modell 5 som du har så har den största klingan fram "bara" 46 "tänder" och den mindre har 36. Kassetten har 12-27. Kanske byta klingor fram till 50/34
och/eller kassett 11-28?!
Quote from Funbeat user on 25 September 2012, 04:54@ Christer
Byta klingor för att ?
@ Christer
Byta klingor för att ?
Quote from Funbeat user on 25 September 2012, 10:28Byt.
Körde med min Merida CX med runt 46 tänder fram. Använde typ bara den högsta växeln hela sommaren, innan cykeln blev skrot i en krock.
Byt.
Körde med min Merida CX med runt 46 tänder fram. Använde typ bara den högsta växeln hela sommaren, innan cykeln blev skrot i en krock.
Quote from Funbeat user on 25 September 2012, 11:34Du är tjej och inte van cyklist, finns ingen som helst anledning att byta till lägre utväxling. Låt utväxlingen vara som den är.
Däremot brukar det vara idé att byta sadeln mot det elände som cyklarna säljs med. Jag kör inte en meter på originalsadeln o
Du är tjej och inte van cyklist, finns ingen som helst anledning att byta till lägre utväxling. Låt utväxlingen vara som den är.
Däremot brukar det vara idé att byta sadeln mot det elände som cyklarna säljs med. Jag kör inte en meter på originalsadeln o
Quote from Funbeat user on 25 September 2012, 11:35Stort grattis och mycket nöje med nyförvärvet!
Stort grattis och mycket nöje med nyförvärvet!
Quote from Bertil Nolheim on 25 September 2012, 12:52Det kanske är så att du borde öka kadensen (trampvarvtalet) en del.
Jag tycker ofta man ser folk med navväxel som trampar väldigt tungt.Runt 80 varv / minut är lagom.
Det kanske är så att du borde öka kadensen (trampvarvtalet) en del.
Jag tycker ofta man ser folk med navväxel som trampar väldigt tungt.
Runt 80 varv / minut är lagom.
Quote from ellen olsson on 25 September 2012, 12:5880 är en ganska låg kadens. Sikta på 90 eller över.
80 är en ganska låg kadens. Sikta på 90 eller över.