Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelTantcykeln är utbytt mot en cyklo …
You need to log in to create posts and topics.

http://www.velo.se/view.php?id=3222

Joakim cyklade du över 40km/h hela sommaren eller?

@Fredrik: Jag räknade med att den kommentaren skulle komma.

Hur har det gått sen, har det blivit någon pendling med cykeln?

Ja, jag har cyklat till jobbet flera gånger. Det som hindrar mig nu är rumpan som gör ont. Jag precis hört att det inte är att vänta på att jag kan vänja mig utan att jag måste byta sadel. Jag ska vända mig till butiken och hör om jag får låna några. Har

..Grattis till din CX...är själv ute efter en ny..söker dock en Specialized Crux Expert 😉 ... bara för att den är vit, röd och fin....

Cykla fint och lycka till !

Ibland kan svaret vara rätt (dam)padding i cykelbyxorna i kombination med en något bredare sadel som stödjer sittbenen då kvinnor har större avstånd mellan dessa...

Ja, Marie, den var fin! Röd och svart hade jag också velat men det gick snabbt att förälska mig i den färgen som min Merida har, lite grön-gul är den.
Ska ut på helgen och be om att få prova en bredare sadel. Hoppas på några turer till innan det blir för

Jag hade också problem med ont i baken när jag hade den herrsadel som följde med min racer. Jag mätte min "bak-bredd" med den berömda well-papp-metoden, som jag tror man hittar i tråden Bruses sadelskola och valde därefter en damsadel av märket Selle Ital

Hej! Personligen kan jag inte begripa varför man ska ha stoppning i byxorna när man cyklar. Jag har cykelpendlat 1,5 mil * 2 i åtminstone 1,5 år, och jag har bara fått ont i baken när jag hade för bred sadel och när jag testade med "gelekudde" på sadeln b