Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelTappa dubbar
You need to log in to create posts and topics.

12

Märkte igår att mitt nya Schwalbe marathon winter har tappat lite dubbar. Jag har inte cyklat mer än 10 mil ännu. Är det normalt att man tappar lite? Har inte kollat hur många det är ännu.

På mina nokia w 106 och a10 har jag aldrig tappat dubb, men jag gasar ju inte så hårt ... 🙂

Det rekommenderas att man "kör in" däcken ca 4 mil innan man börjar trycka på....

Jag har samma erfarenhet från mina Schwalbe som jag åkte 25-30 mil endast väg med på crossen förra vintern. Mina Nokian WXC300 som gått fyra vintrar (och 130 mil senaste vintern) på MTB fattas det bara tre dubbar i bakdäcket och inga i framdäcket. Det bli

3 vintrar på Nokian w106, varken tappat dubb eller fäste...

Schwalbe hade problem med sina dubbdäck för några år sedan.
Kanske det är sådana däck du har?

Däcken är nya för i år så man tycker att de borde ha kommit till rätta med eventuella problem. Inkörning av däcken vet jag inte vad det betyder i praktiken. Det är ju inte så att jag gör burn outs när jag cyklar.

Nu vet jag inte om det blir något problem

Det kan ändå vara "gamla" däck även om du köper dom i år.

Fast de hade fått in dem till affären samma dag som jag köpte dem. De kan naturligtvis ha funnits på något lager hos tillverkaren men det verkar inte troligt. På bildäck brukar tillverkningsdatum vara angivet. Vet inte om det är samma på cykeldäck.

Se upp så ni inte vänder på däcken, dubben måste rulla åt samma håll!

12